گزارش جی پلاس از حواشی استعفای کی روش

استعفایی که نگرانی ها از فدراسیون را بحرانی کرد!

استعفای کارلوس کی روش از سرمربیگری تیم ملی فوتبال، از سوی یک مقام اقتصادی تایید شد تا بیش از پیش از احوالات مدیریتی این روزهای فدراسیون تاج، نگران باشیم!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛  کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در امارات برای چندمین بار از سمتش استعفا کرد!

این خبر ابتدا به صورت غیررسمی از سوی برخی منابع خبری عنوان شد اما امیر عابدینی سرپرست کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال در مصاحبه با خبرگزاری ها آن را تایید و حتی از استعفای کتبی سرمربی پرتغالی تیم ملی خبر داد!
عابدینی در عین حال یادآور شده که کی روش چندین بار از مسئولیتش استعفا داده بود اما این بار به دنبال امتیاز گرفتن نبوده و  مدعی شده که شخصیت و پرستیژ او مورد خدشه قرار گرفته است.

این مقام اقتصادی در فدراسیون که چندی پیش مورد انتقاد کی روش از باب بحث های حمایتی از تیم ملی قرار گرفته بود، با بیان جملات فوق باز هم نقد مستتری نسبت به رویکرد او در گذشته داشت و تلویحا دلیل استعفاهای قبلی کی روش که هیچ کدام مورد موافقت فدراسیون قرار نگرفته بود را امتیاز گرفتن! تلقی کرده است. البته باید دید در صورت بازگشت دوباره کی روش، واکنش او نسبت به این موضع گیری عابدینی چگونه خواهد بود.

در عین حال کی روش که سابقه استعفا از مسئولیت خود را دارد باز هم در روزهای خوش تیم ملی دست به این کار زد؛ درست زمانی که تیم ملی نتایج خوبی در دور رفت آخرین مرحله انتخابی جام جهانی 2018 کسب کرده و در گروهش صدرنشین است؛ شاید او باز هم نسبت به موضع گیری دلجویانه فدراسیون اطمینان دارد!

اگر ناراحتی و گله های کی روش نسبت به امکانات تیم ملی و عدم برگزاری بازی های تدارکاتی مناسب را فاکتور بگیریم، اتفاقی که جرقه این ماجرا را زد، انتقاد برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس بود که مدعی شد برگزاری اردوی فعلی تیم ملی در امارات بدون لژیونرها آن هم در شرایط فشردگی مسابقات لیگ برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، کار عاقلانه ای نبوده و سرمربی تیم ملی در ناکامی احتمالی پرسپولیس سهیم است! همین سبب شد تا کی روش در واکنشی عجیب ملی پوشان پرسپولیس را از امارات به تهران برگرداند و حالا این آتش زیرخاکستر حالا با پرده برداری از استعفای مرد پرتغالی، زبانه کشید.

اگر در پذیرش یا رد تقصیر کی روش، ایوانکوویچ یا برخی مسئولان تیم ملی در فدراسیون، همچنان باید تأمل کرد اما در مقصر بودن مهدی تاج رئیس جدید فدراسیون که خواسته یا ناخواسته فدراسیون نگران کننده تری را حتی نسبت به ریاست کفاشیان به وجود آورده شکی نیست، چرا که ضعف مدیریتی و شخصیتی فدراسیون در برنامه ریزی ها و مدیریت امور پرواضح است تا جایی که در یک نمونه کوچکش، مسئول کمیته اقتصادی فدراسیون باید درباره استعفای سرمربی تیم ملی اطلاع رسانی کند!

ضعف های این روزهای فدراسیون البته فقط مختص اینگونه موارد یا پشت پرده های غیر رسمی، نیست بلکه مشکلاتی که در باب وضع حمایتی فوتبال بانوان، عدم دریافت کامل حق تبلیغاتی محیطی (که قرارداد آن در دوره ریاست مهدی تاج بر سازمان لیگ بسته شد)، تعطیلی کنونی آکادمی ملی فوتبال، اوضاع نابه سامان کمیته آموزش و... نمونه های آشکاری از آن است.

سیاست "نه سیخ بسوزد نه کباب" رئیس جدید، اگر چه در مواجهه با برخی موارد حاد و خطرناک، به ظاهرا حل و فصل کننده نشان می داد اما صرفا سرپوشی روی آنها بود و تنهای یک دلخوشی کاذب از تلقی رفتار مدبرانه و میانجی گرایانه؛ که اکنون باید دید در مسئله فوق چگونه می خواهد خودش را نشان دهد!

دیدگاه تان را بنویسید