جی پلاس: بهترین بازی های نوستالژیک که اکنون روی موبایل آمده اند + لینک دالنود

متولدین دهه شصت و اوایل هفتاد به خوبی بازی های ابتدایی دوران کودکی شان با کنسول های اولیه و یا بعدها کامپیوتر را به یاد می آورند و شاید هیچ یک بازی های مدرن نتواند همچون همان بازی های نوستالژیک آنها را به وجد بیاورد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برخی بازی های کلاسیک کنسول ها و یا کامپیوتر آنقدر جذاب هستند که شاید برخی از ما هنوز هم به جای بازی های مدرن روز با کیفیت بالا به آنها روی می اوریم تا هم خاطرات کودکی مان را برای مان زنده کنند و هم از آنها لذت ببریم.

حالا چندی است که ارائه بازی های خوب قدیمی روی موبایل به ترند تبدیل شده است و شاهد حضور بسیاری از بازی های قدیمی مان روی موبایل هستیم. در این گزارش قصد داریم 15 مورد از بازی های کلاسیک روی کامپیوتر و کنسول را که به عرصه موبایل راه یافته اند معرفی کنیم. شاید شما هم بخواهید با نصب یکی از این بازی ها روی موبایل به روزهای خوبی کودکی بازگردید. البته در نظر داشته باشید که برخی از این بازی ها رایگان نیستند! لینک دالنود بازی ها در انتهای توضیحات هر یک گنجانده شده است. با جی پلاس همراه باشید.

Bully: Anniversary Edition

این بازی که اکنون 7 دلار قیمت دارد داستان یک نوجوان 15 ساله را بازگو می کند که در یک آکادمی درس می خواند. باید برای اثبات برتری خود در مدرسه و همچنین شهر تلاش کنید. باید سر کلاس هایتان حاضر شوید و دردسر درست نکنید!

لینک دانلود: iOS Android /

 GTA III, GTA: Vice City و  GTA: San Andreas

سه نسخه از بازی محبوب و کلاسیک Grand Theft Auto یا جی تا ای برای موبایل عرضه شده است که شامل جی تی ای3، جی تی اس Vice City و جی تی ای San Andreas می شوند. این بازی ها دقیقا نسخه های قدیمی کنسول یا کامپیوتر هستند و تنها تفاوت این است که حالا باید با تاچ موبایل آنها را بازی کنیم. این سه بازی در واقع نسخه هایی هستند که در دهه 80، 90 و 2000 روانه بازار شده بوده و از محبوب ترین بازی های تاریخ هستند. این بازی همانطور که می دانید یک بازی همه جانبه است که بسیاری از ژانرها را در بر می گیرد و دست گیمر در آن باز است.

لینک های دانلود: iOSAndroid iOSAndroid iOSAndroid /

Max Payne Mobile

مکس پاین یکی از معروف ترین بازی های کلاسیک کمپانی Rockstar Games است که سبک جنگی و انتقامی دارد و سال ها است که برای گوشی های موبایل عرضه شده است. البته این بازی 3 دلار قیمت دارد.

لینک دانلود: iOS Android /

Worms 2: Armageddon

بازی Worms دو نسخه دارد و عنوانی که در این گزارش معرفی می کنیم در واقعه نسخه دوم این بازی است. این بازی را بهتر است در جمع چند نفره و البته با استفاده از یک تبلت انجام دهید. نسخه اندروید این بازی 4 دلار و نسخه ای او اس آن 5 دلار قیمت دارند.

لینک دانلود: iOS Android /

Doom Classic

 بازی دوم کخ تنها برای ایفون و آیپدها منتشر شده و 5 دلار قیمت دارد و دقیقا همان گونه ای است که در نسخه کامپیوتری بود.

لینک دانلود: iOS

Wolfenstein 3D Classic

این بازی که برادر پیرتر دوم به شمار می رود را شاید روی سیستم عامل داس به یاد داشته باشید. این بازی که دقیقا شبیه همان نسخه نوستالژی کامپیوتری است 2 دلار قیمت دارد. در سال های دور روی همه کتمپیوترها بازی ولفنشتاین پیدا می شد. این بازی یکی از اولین بازی های سه بعدی بود که بر روی ویندوز عرضه شد.

لینک دانلود: iOS

Earthworm Jim HD

این عنوان یکی از محبوب ترین بازی ها برای کنسول سگا جنسیس بود. نسخه اچ دی این بازی که اکنون برای ویندوز موبایل ها عرضه شده نشان دهنده بهترین نمونه از انتقال یک بازی کلاسیک به موبایل است. امیدواریم این بازی را برای اندروید و آی او اس هم عرضه کنند. این بازی یک دلار هزینه دارد.

لینک دانلود: Windows Phone

Soulcalibur

این هم یکی دیگر از بازی های محبوب قرن بیستم که ژانر مبارزه ای دارد و در آن می توانید از بین 19 مبارز یکی را برای خود انتخاب کنید. نسخه موبایل این بازی همان گرافیک قدیمی را دارد. نسخه اندروید این بازی 14 دلار و نسخه iOS هم 15 دلار قیمت دارد.

لینک دانلود: iOS Android /

Prince of Persia Classic

بازی محبوب شاهزاده پرشیا که به دلیل ارتباط با تاریخ کشورمان در ایران هم هوادارهای زیادی داشت هم به موبایل راه یافته است. اگر نسل جدیدتر این بازی نمی شناسند بهتر است بدانند که بازی محبوب و شناخته شده Assassin's Creed در واقع از شاهزاده پرشیا الهام گرفته است. این بازی یکی از نسختین بازی های ماجراجویانه مبتنی بر حرکات فیزیکی دقیق بود. حالا کمپانی Ubisoft نسخه موبایل این بازی را برای اندروید و آی او اس با قیمت 2 دلار فراهم آورده است. گرافیک این بازی در موبایل تقویت شده اما داستان و گیم پلی دست نخورده باقی مانده است.

لینک دانلود: iOS Android /

Sid Meier's Pirates!

یکی از بهترین بازی های نوستالژیک مبارزه ای که هواداران بسیاری داشت هم به موبایل راه پیدا کرده است. یک بازی با سبک مبارزه ای دزدان دریایی کارائیب که البته فقط نسخه iOS دارد. این بازی 5 دلار قیمت دارد.

لینک دانلود: iPhone iPad /

Star Wars: Knights of the Old Republic

این بازی که مخفف نام آن KOTOR است تا به امروز به عنوان بهترین بازی جنگ ستارگان سناخته می شود. این بازی با کنترل بسیار قوی و سیستم معروف کارما در زمان خود یکی از محبوب ترین بازی ها به شمار می رفت. حالا این بازی با قیمت 3 دلار برای اندروید و آی او اس عرضه شده است. اگر شما هم از طرفداران فیلم جنگ ستارگان هستید این بازی را از دست ندهید.

لینک دانلود: iOS Android /

Dragon's Lair

یکی از بازی های کلاسیکی که ارزش راه یافتن به موبایل را دارد و 5 دلار هم قیمت دارد. این بازی برای اندروید و آیپد مرعفی شده است و سبکی منحصر به فرد دارد. داستان این بازی بر مبنای فیلمی با همین نام از سال 1983 است.

لینک دانلود: iOS (iPad) Android /

برگرفته از phonearena

 

دیدگاه تان را بنویسید