حمله «ریدلی اسکات» به سینمای ابرقهرمانی

«ریدلی اسکات» کارگردان مطرح هالیوودی با انتقاد از فقدان داستان در فیلم‌های ابرقهرمانی گفت: هرگز چنین فیلم‌هایی نخواهم ساخت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  این کارگردان 79 ساله انگلیسی که ساخت فیلم‌هایی چون «گلادیاتور»، «بیگانه»، «بلید رانر» و «مریخی» را در کارنامه سینمایی دارد گفت: سینمای ابرقهرمانی ژانر موردعلاقه من نیست و هرگز یک فیلم ابرقهرمانی نخواهم ساخت.

«اسکات»در مصاحبه با «دیجیتال اسکای» عنوان کرد: تاکنون ساخت چندین فیلم ابرقهرمانی را رد کرده‌ام چون نمی‌توانم غیرواقعی بودن موقعیت‌ها در این نوع فیلم‌های را درک کنم.

وی همچنین با بیان این که فیلم علمی تخیلی «بلید رانر» محصول سال 1982 میلادی با بازی «هریسون فرود» بی‌شباهت به فیلم‌های ابرقهرمانی امروزی نیست گفت: اما آن فیلم دارای عناصری بود که فیلم‌های امروزی فاقد آن هستند.

اسکات ادامه داد: "وقتی درباره «بلید رانر» فکر می‌کنید، متوجه می‌شوید که این فیلم واقعا یک «کُمیک استریپ» یا داستان مصور است و داستانی تاریک است که در یک دنیای غیرواقعی روایت می‌شود. شما می‌توانید فیلم‌های بتمن و سوپرمن را در این دسته فیلم‌ها قرار دهید با این تفاوت که فیلم من داستان فوق‌العاده خوبی در مقایسه با فیلم‌های "بدون داستان" امروزی داشت.

«اسکات» تا کنون برای فیلم‌های «سقوط شاهین سیاه» (۲۰۰۱)، «گلادیاتور» (۲۰۰۰)، «تلما و لوئیس» (۱۹۹۱) نامزد جایزه اسکار و انجمن کارگردانان آمریکا شده و یک بار نیز با فیلم «مریخی» در سال ۲۰۱۵ جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را از آن خود کرد.

از دیگر فیلم‌های این سینماگر انگلیسی می‌توان به «اکسدوس»، «مشاور»، «پرومته»، «افسانه»، «قلمرو بهشت»، «رابین‌هود» و ... اشاره کرد.

«ریدلی اسکات» اکنون مشغول ساخت «بیگانه: میثاق» دنباله فیلم «پرومته» و پیش درآمدی بر فیلم «بیگانه» محصول 1979 است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید