پاسخ وزیر کار به ملموس نبودن ایجاد شغل برای مردم

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی می‌گوید اگر امروز اشتغال ملموس نیست به این دلیل است که با انباشت بیکاری از سال‌های قبل روبه رو هستیم ولی نباید مردم را مایوس کنیم و مرکز آمار را زیر سوال ببریم چون رشدی که اتفاق افتاده واقعی است اما در میان‌مدت اثر خود را در زندگی مردم می گذارد و کمی طول می‌کشد تا دیده شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، علی ربیعی با بیان اینکه کارنامه دولت یازدهم در امر اشتغالزایی موفق بوده است، اظهار کرد: در دو سال گذشته به طور متوسط نزدیک به ۷۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کردیم و من بر اساس  دفترچه‌های بیمه حرف می زنم و دفترچه‌های بیمه و ریزش آن را اندازه گیری می کنم.

وی از ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده در کشور، ۵۳ درصد را مربوط به بخش خدمات، ۱۵ درصد را بخش کشاورزی و مابقی را در بخش‌های صنعت، ساختمان و انرژی ذکر کرد و گفت از این میزان سهم زنان ۸۰ درصد بوده است.

ربیعی با بیان اینکه هنوز ظرفیت‌های خالی بسیاری در کشور وجود دارد که بکر و دست نخورده باقی مانده است، ابراز عقیده کرد که اگر میزان رشدی که ایجاد شده ثابت و پایدار بماند اشتغالزایی مورد نظر به وجود می‌آید.

وی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، از اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال 1396 به منظور ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: اگر بتوانیم سال آینده ۵.۶ درصد رشد داشته باشیم این رشد به سمت اشتغال می‌رود و در کوتاه مدت شغل ایجاد می‌شود در نتیجه دولت در سالهای 1396 و 1397 دستاورد بهتری در زمینه اشتغال خواهد داشت.

وزیر کار دولت یازدهم ادامه داد: در کنار اعتبار پیش بینی شده، از محل صندوق توسعه ملی هم اعتباری در نظر گرفته شده که اگر تخصیص یابد تحقق اهداف اشتغال در طرح تکاپو را که هدف عمده آن اشتغال خرد و کوچک و متوسط است شاهد خواهیم بود.

ربیعی گفت: ۶۰۰ هزار شغل را تنها از این ناحیه تضمین می کنیم و علاوه بر آن شغل هایی در صنعت پتروشیمی و نفت ایجاد خواهد شد، در مجموع هدفگذاری ما این است که به یک میلیون شغل دست پیدا کنیم.

منبع: ایسنا

 

دیدگاه تان را بنویسید