پس از توقف تولید و جمع‌آوری نوت 7، بازار برای پرچم‌داران سایر شرکت‌ها داغ‌تر شد و در این رقابت پرچم‌دار سونی توانسته است بر سایر گوشی‌ها پیروز شود.

به گزارش جی پلاس، چند روز پیش در خبری به اطلاعتان رساندیم که با وجود جمع‌آوری 90 درصدی گوشی‌های فروخته‌شده گلکسی نوت7، تعداد نوت7های فعال از مجموع دستگاه‌های فعال LG V20 و OnePlus 3T بیشتر است. آماری که بر اساس آن این نتیجه‌گیری انجام شده بود، اطلاعات دیگری نیز داشت که باب میل طرفداران سونی است.

طبق آماری که وب‌سایت Apteligent منتشر کرده است، سونی اکسپریا ایکس‌زد در بین پرچم‌دارانی که در نیمه دوم سال 2016 به بازار عرضه شده‌اند برترین گوشی از نظر فروش و محبوبیت بوده است. Xperia XZ برای به‌دست آوردن چنین رتبه‌ای توانسته از پیکسل‌های گوگل، Moto Z پرچم‌دار ماژولار موتورولا، V20 نسل دوم سری محبوب V ال‌جی، OnePlus 3T غول‌کش چینی و گوشی پرتبلیغات HTC Bolt پیشی بگیرد.

 

نکته: آمار مربوط به نوت 7 از این نمودار حذف شده است
نکته: آمار مربوط به نوت 7 از این نمودار حذف شده است

 

سونی در سال‌های گذشته با مشکلات زیادی در بخش موبایلش روبرو بوده و چنین دستاوردی مطمئنا برای این شرکت قابل توجه است. آن‌ها توانسته‌اند به موفقیتی دست پیدا کنند که شرکت‌های دیگر (به جز سامسونگ و اپل) در دستیابی به آن ناموفق بوده‌اند. آمار همچنین نشان می‌دهد که پس از جمعه سیاه (Black Friday)، که فروشگاه‌ها محصولاتشان را با تخفیف‌های استثنایی به حراج می‌گذارند، سهم موتو زد از بازار کاهش یافته و از پیکسل‌های گوگل در فروش عقب افتاده است.

اما اگر از دنیای اندروید خارج شویم، به نظر می‌رسد اپل نتوانسته موفقیت فروش آیفون 6 را با آیفون 7 تکرار کند. گرچه آیفون 7 پلاس فروش بهتری ازآیفون 6 پلاس داشته، با این حال اختلاف فروش آیفون 6 با آیفون 77 خیلی بیشتر از این‌هاست.

 

مقایسه فروش آیفون های سال 2014 با آیفون های سال 2016
مقایسه فروش آیفون های سال 2014 با آیفون های سال 2016

 

 

منبع: جی اس ام

دیدگاه تان را بنویسید