یک درصد افراد جامعه صرع دارند

یک فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال با اشاره به اینکه در حدود یک تا ۱.۵ درصد افراد جامعه مبتلا به صرع هستند، گفت: توجه اولیای مدرسه به این بیماری حائز اهمیت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دکتر غلامرضا زمانی در سی و یکمین همایش انجمن صرع ایران با موضوع «بایدها و نبایدهای صرع در مدرسه»، اظهار داشت: صرع پدیده شایعی است که به طورکلی بین یک تا یک و نیم درصد افراد جامعه به آن مبتلا هستند که تعدادی از این بیماران در میان قشر دانش‌آموزان بوده، لذاا توجه اولیای مدرسه به این بیماری حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه صرع همچون سایر بیماری‌ها بایدها و نبایدهایی دارد، گفت: بسیاری از این نبایدها نگاه نادرستی است و لازم است با آموزش و ارتقاء آگاهی مردم اصلاح شود، چرا که این مسئله محدودیت‌های غیرضروری برای بیماران ایجاد می‌کند.

این فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال ادامه داد: مربیان آموزشی لازم است با بایدها و نبایدهای صرع آشنا شوند و این مسئله برای معلمین و مراقبان بهداشت در مدارس بیشتر اهمیت دارد، چرا که کودکان ممکن است در مدرسه دچار حملات صرع  شوند و اقدامات به جا و به موقع معلمین در این راستا می‌تواند پیشگیرانه باشد.

زمانی با اشاره به اینکه صرع مجموعه تشنجاتی است که تمایل به تکرار شدن دارد، افزود: برخی از انواع صرع علت ژنتیک داشته و در واقع ژن سبب انتقال بیماری به فرد شده است. در برخی دیگر نیز، اشکالات ساختاری مغز به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای علت بروز تشنج و صرع است.

وی تصریح کرد: بیشتر آموزش‌ها در جهت کمک به دانش‌آموزان مبتلا به صرع در زمینه مبتلایان ژنتیکی صرع بوده که فرد فیزیک سالم داشته و تفاوتی با سایر افراد ندارد، ولی افرادی که به دلیل مشکلات ساختاری مغز دچار صرع می‌شوند، اکثراً فیزیک بدن و یا ذهن آنها با مشکلاتی مواجه است، بنابراین این افراد کمتر در مدارس عادی همگام با سایر دانش‌آموزان تحصیل می‌کنند.

این فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال با اشاره به برگزاری سی و یکمین همایش انجمن صرع ایران، گفت: لازم می دانیم موضوع آشنایی با صرع در کتب درسی گنجانده شود.

منبع: مهر

 

دیدگاه تان را بنویسید