کارشناس سازمان هواشناسی:

هوای این مناطق کشور از جمعه گرم می‌شود! (21 اردیبهشت 1403)

در اواخر روز پنج‌شنبه پیش‌بینی می‌شود که سامانه بارشی کشور را ترک کند و در روزهای جمعه و شنبه جوی آرام و همراه با روند افزایش نسبی دما در بیشتر نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به خروج سامانه بارشی از کشور در اواخر روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت، جوی آرام و افزایش دما را برای روزهای جمعه و شنبه پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی و آب و هوای کشور را توضیح داد و گفت: امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت فعالیت سامانه بارشی در کشور ادامه خواهد داشت و در شمال غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از مرکز، شرق و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی امروز بارش رگبار را تجربه خواهند کرد. وزش باد نسبتاً شدید و شدید نیز برای این مناطق انتظار می‌رود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: برای فردا نیز در شمال غرب، سواحل شمالی و شمال شرق کشور و همچنین ارتفاعات البرز بارندگی ادامه پیدا می‌کند. در جنوب شرق کشور نیز رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش‌ها نیز طی روز چهارشنبه در گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان‌ های شرقی و غربی خواهد بود.

رفیعی افزود: روز پنج‌شنبه نیز بارش‌ها در شمال غرب کشور کاهش پیدا می‌کند. در سواحل خزر، شمال شرق و دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز مانند تهران، البرز و سمنان بارش‌ها ادامه خواهد داشت. در این روز بارش‌ها در استان‌های مازندران و خراسان رضوی شدیدتر خواهد بود.

وی همچنین توضیح داد: در اواخر روز پنج‌شنبه نیز پیش‌بینی می‌شود که این سامانه بارشی کشور را ترک کند و در روزهای جمعه و شنبه جوی آرام و همراه با روند افزایش نسبی دما در بیشتر نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا هم در شرق و جنوب شرق کشور و به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید ادامه خواهد داشت، همچنین آب‌های دریای خزر امروز و فردا مواج و متلاطم خواهد بود و آب‌های شمالی خلیج فارس نیز امروز این شرایط را خواهد داشت. علاوه بر این از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه، در مناطق مرکزی و شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان افزایش ارتفاع موج پیش‌بینی می‌شود که محدودیت‌هایی را در انجام امور دریایی ایجاد خواهد کرد.

 

آخرین وضعیت آب و هوای تهران

 

رفیعی در خاتمه درباره وضعیت جوی تهران نیز گفت: در تهران امروز در برخی از ساعات شاهد بارش باران خواهیم بود که این وضعیت گاهی نیز با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید همراه می‌شود. بیشینه دمای تهران نیز برای امروز ۲۲ درجه و کمینه دما نیز ۱۳ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

دیدگاه تان را بنویسید