هشدار سیل برای مازندران! آماده‌باش در 22 شهرستان اعلام شد

هواشناسی روز یکشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه در آسمان مازندران را از عصر دوشنبه تا اواخر وقت روز سه‌شنبه هفته جاری اعلام و پیش بینی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران هشدار داد.

هواشناسی روز یکشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از عصر دوشنبه تا اواخر وقت روز سه‌شنبه هفته جاری اعلام و پیش بینی کرد که آسمان مازندران در طی این مدت با بارش باران، وزش باد به نسبت شدید، احتمال وقوع رعد و برق و در مناطق کوهستانی با بیش ۲ هزار و ۵۰۰ متر ارتفاع با بارش برف همراه خواهد بود که البته بارش ها در مناطق کوهستانی محسوس‌تر است.

هواشناسی منطقه اثر این سامامه را شامگاه دوشنبه در ارتفاعات و در روز سه‌شنبه نیز در مناطق مناطق مختلف استان اعلام کرد و نسبت به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، ختلال در تردد محورهای کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی و احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی خود به شهروندان توصیه کرد که علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و خودداری از فعالیت ها کوهنوردی و جرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، از استقرار یافتن در مناطق مرتفع و اتراق و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها در طی این مدت خودداری کنند.

خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، مادر طی این مدت علاوه بر خودداری از صعود به ارتفاعات و مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه، در ترددهای جاده ای جوانب احتیاط را رعایت و از اسکان یافتن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

سیل در راه مازندران؛ اعلام وضعیت آماده‌باش در ۲۲ شهرستان

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما، روز دوشنبه نیمه ابری و از بعدازظهر با افزایش ابر، کاهش نسبی دما و از سمت غرب استان با رگبار باران و وزش باد به نسبت شدید و در روز سه شنبه نیز ابری همراه با کاهش دما، وزش باد، رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه ابری همراه با بارش پراکنده باران و به تدریج با کاهش ناپایداری و ابر و از روز پنجشنبه تا شنبه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش دما همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری با ثبت دمای ۲۸.۸ و آلاشت با ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۲ درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است.

دیدگاه تان را بنویسید