جی پلاس؛

با مصرف 5 فنجان قهوه در روز چه اتفاقی برای سلامتی شما می افتد؟

یک مطالعه جدید تأیید کرده است که نوشیدن پنج فنجان قهوه در روز می تواند در کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان روده موثر باشد و اشاره کرد که افرادی که بیش از چهار فنجان قهوه در روز می نوشند، 29 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری هستند. در مقایسه با افرادی که بیش از چهار فنجان قهوه در روز می نوشند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: محققان دانشگاه میلان دریافتند که نوشیدن قهوه به طور معکوس با خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است، به طوری که این خطر در هر فنجان در روز از پنج تا شش درصد متغیر است و در نهایت پس از نوشیدن چهار تا پنج فنجان در روز به 25 تا 30 درصد می رسد. .

قهوه چگونه با خطر سرطان روده مبارزه می کند؟

به گفته متخصصان، تأثیر مثبت قهوه بر خطر ابتلا به سرطان روده متابولیسم است، زیرا قهوه باعث کاهش قند خون و در نتیجه خطر ابتلا به دیابت می شود که عامل خطر اصلی سرطان روده بزرگ است.


قهوه

بر اساس آمار پزشکی در انگلستان، 90 درصد از بیماران مبتلا به سرطان روده در صورتی که در مراحل اولیه تشخیص داده شوند زنده می مانند.

  پیش از این، مطالعات نشان داده بود افرادی که قهوه می نوشند نسبت به افرادی که قهوه نمی نوشند کمتر در معرض ابتلا به سرطان روده هستند و به گفته سرویس بهداشت بریتانیا، افراد نباید بیش از 5 فنجان در روز بنوشند زیرا قهوه می تواند به بیماران مبتلا به فشار خون بالا آسیب برساند.

سرطان روده با تشکیل یک تومور بدخیم در انتهای روده بزرگ شروع می شود.این بیماری در صورتی که به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است.کارشناسان می گویند غربالگری یکی از بهترین راه ها برای تشخیص به موقع آن است. با مشاهده علائم هشدار دهنده اولیه، می توان شانس زنده ماندن را افزایش داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید