5 ایده برای غذا با مرغ به شکل فوری!

یک منبع پروتئینی است و نقش مهمی در رژیم غذایی اغلب ورزشکاران به ویژه بدنسازها دارد. یکی از ویژگی‌های مرغ در مقایسه با گوشت قرمز، زمان کمتر پخت آن است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مرغ یکی از انواع گوشت سفید و از جمله غذاهایی است که اغلب ما از خوردن آن لذت می‌بریم. در ادامه با 5 ایده جذاب برای غذاهای سریع و خوشمزه با مرغ آشنا می‌شوید.

مرغ یکی از انواع گوشت سفید و از جمله غذاهایی است که اغلب ما از خوردن آن لذت می‌بریم. همچنین مرغ یک منبع پروتئینی است و نقش مهمی در رژیم غذایی اغلب ورزشکاران به ویژه بدنسازها دارد. یکی از ویژگی‌های مرغ در مقایسه با گوشت قرمز، زمان کمتر پخت آن است. وقتی که ساعت‌ها زمان برای انتظار پخت غذا را ندارید، مرغ ایده مناسب شماست. اکنون این سوال پیش می‌آید که با مرغ می‌توان چه غذاهای درست کرد. در ادامه با 5 ایده جذاب برای غذاهای سریع و خوشمزه با مرغ آشنا می‌شوید.

معرفی غذاهای سریع با مرغ

تصور کنید که بعد از یک روز خسته‌کننده به خانه باز می‌گردید و هوس یک غذای خوشمزه با مرغ می‌کنید، در این مطلب ما به شما می‌گوییم که چه انتخاب‌هایی در پیش روی دارید:

 

1.شنیسل مرغ

شنیسل مرغ یکی از غذاهای سریع و البته آسان است که در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود. برای طرز تهیه شنیسل، فیله مرغ را به صورت نازک برش بزنید و بین دو لایه نایلون قرار دهید. حالا با گوشت‌کوب آن را بکوبید و با فلفل، پاپریکا، نمک و مقداری آبلیمو مزه‌دار کنید. به مدت نیم ساعت تکه‌های مرغ را در یخچال استراحت دهید تا حسابی مزه‌دار شوند.

سه ظرف جداگانه انتخاب کرده و داخل یکی آرد سوخاری، در دیگری آرد و در ظرف سوم مخلوط تخم مرغ و سس خردل بریزید. تخم مرغ و سس خردل را نیز به خوبی هم بزنید تا یک‌دست شوند. تکه‌های مرغ را ابتدا در آرد و سپس در مخلوط تخم مرغ و سس بغلتانید. در ادامه تکه‌های مرغ را در آرد سوخاری بخوابانید تا تمام قسمت‌های مرغ به آرد سوخاری آغشته شود. در نهایت مرغ را در روغن داغ سرخ کرده و سرو کنید.

 

2.ساندویچ مرغ

ساندویچ مرغ از جمله غذاهایی است که می‌توان در مدت زمانی کوتاهی آماده و سرو کرد. همچنین این غذا را می‌توان از شب قبل تهیه کرده و به عنوان ناهار در محل کار میل کنید. برای طرز تهیه ساندویچ مرغ یک عدد پیاز، هویج و یک چهارم فلفل دلمه‌ای را خرد کرده و به همراه مرغ داخل قابلمه بریزید. نمک، فلفل و آب را نیز به قابلمه اضافه کرده و روی شعله قرار دهید تا مرغ آب‌پز شود.

پس از پخته شدن مرغ، آن را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش کنید. یک پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه تفت دهید. مابقی فلفل دلمه‌ای را نیز نگینی کرده و با پیاز سرخ کنید. حالا قارچ خرد شده را نیز داخل تابه ریخته و به تفت دادن مواد ادامه دهید. در ادامه مرغ ریش ریش شده را به همراه نمک و ادویه‌ها به تابه اضافه کرده و تفت دهید. پس از آنکه مواد مرغ را از روی شعله برداشتید، سس مایونز را اضافه کرده و آن را در نان باگت قرار دهید.

 

پاستا آلفردو

 

3.پاستا آلفردو

 

پاستا آلفردو را نیز می‌توان از جمله غذاهای سریع با مرغ دانست که بسیار خوشمزه و محبوب است. در طرز تهیه پاستا آلفردو ابتدا داخل یک قابلمه، آب و مقداری نمک ریخته و روی گاز بگذارید. پس از آنکه آب به جوش آمد، پاستا را اضافه کنید. در نهایت پاستا را آبکش کرده و کنار بگذارید.

داخل یک تابه، سینه مرغ خرد شده را به همراه روغن و سیر رنده شده تفت دهید تا مرغ پخته و تغییر رنگ دهد. در یک تابه تمیز قارچ را نیز سرخ کنید و زمانی که آب قارچ گرفته شد، شیر، خامه و مرغ سرخ شده را داخل تابه بریزید. پنیر پارمسان را نیز اضافه کرده و هم بزنید تا پنیر ذوب شود. در مرحله آخر پاستا را نیز به تابه اضافه کنید و کمی هم بزنید.

 

4.اسنک مرغ

طرفداران اسنک می‌توانند اسنک مرغ را به عنوان یک غذای ساده و سریع با مرغ آماده کرده و میل کنند. برای طرز تهیه اسنک مرغ، ابتدا پیاز را در تابه تفت دهید و سپس سینه مرغ را نگینی خرد کرده و اضافه کنید. حالا نمک، فلفل و کمی زردچوبه داخل تابه ریخته و هم بزنید تا مرغ تغییر رنگ دهد. فلفل دلمه‌ای و قارچ خرد شده را نیز اضافه کرده و مجددا تفت دهید. پس از کشیده شدن آب قارچ و آماده شدن مواد، آن را از روی شعله بردارید.

داخل نان تست مقداری از مواد مرغ را ریخته و روی آن پنیر پیتزا بریزید. سپس لایه دیگر نان تست را روی مواد قرار داده و کمی فشار دهید. اسنک‌ها را در ساندویچ‌ساز بگذارید تا آماده شوند. در نهایت هر اسنک مرغ را به دو قسمت برش زده و با سس دلخواه میل کنید.

 

5. مرغ سرخ شده در فر

برای طرز تهیه مرغ سرخ شده در فر ابتدا نمک، فلفل، زردچوبه، کمی روغن و زعفران دم کرده را مخلوط کنید و تکه‌های مرغ را در مواد بگذارید تا مزه‌دار شوند. ظرف مناسبی انتخاب کرده و تکه‌های پیاز خرد شده را کف ظرف بچینید. سپس گوجه فرنگی و هویج را نیز داخل ظرف چیده و تکه‌های مرغ را روی سبزیجات قرار دهید.

ظرف را در فر گرم شده با دمای 200 درجه سانتی‌گراد بگذارید. رب گوجه را با مقداری آب رقیق کرده و پس از نیم ساعت از زمان پخت، روی مرغ‌ها بریزید؛ نیم ساعت بعد مرغ شما آماده است. 

همان‌طور که گفتیم مرغ و دیگر منابع پروتئینی از جمله مواد غذایی ضروری در رژیم غذایی هستند و در این مطلب نیز با 5 نمونه از سریع ترین غذا با مرغ آشنا شدید. شما می‌توانید با صرف زمان کوتاهی، غذای موردعلاقه خود با مرغ را تهیه کنید.

 

منبع: نمناک

دیدگاه تان را بنویسید