راستی‌آزمایی یک ادعا: آیا واقعا به ۹۴ درصد زنان هالیوود تجاوز شده؟

روزنامه USA TODAY آمریکا با همکاری سه نهاد دیگر (ائتلاف خلاق، زنان در فیلم و تلویزیون و مرکز ملی منابع خشونت جنسی) از ۸۴۳ زن که در صنعت سرگرمی در نقش‌های مختلف (تهیه‌کننده، بازیگر، نویسنده، کارگردان، سردبیر و دیگران) کار می‌کردند، نظرسنجی کرده و از آن‌ها در مورد تجربیاتشان در مورد سوء رفتار جنسی پرسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی گفته است: ۹۴ درصد زنان هالیوودی در آمریکا گرفتار تجاوز شدند؛ اما آیا این آمار درست است؟

براساس جستجوی انجام شده، سال ۲۰۱۸  روزنامه USA TODAY آمریکا با همکاری سه نهاد دیگر (ائتلاف خلاق، زنان در فیلم و تلویزیون و مرکز ملی منابع خشونت جنسی) از ۸۴۳ زن که در صنعت سرگرمی در نقش‌های مختلف (تهیه‌کننده، بازیگر، نویسنده، کارگردان، سردبیر و دیگران) کار می‌کردند، نظرسنجی کرده و از آن‌ها در مورد تجربیاتشان در مورد سوء رفتار جنسی پرسیده است.

این سوء رفتار‌ها شامل «کامنت‌ها، شوخی‌ها یا ژست‌های جنسی ناخواسته» (۸۷ درصد)، «لمس شدن به روش جنسی» (۶۹ درصد) و «نمایش تصاویر جنسی بدون رضایت» (۳۹ درصد) بوده و به ۱۰ درصد آن‌ها «به طور غیرمنتظره دستور داده شده بود که برهنه برای آزمایش ظاهر شوند».

طبق این نظرسنجی، تنها ۲۱ درصد این افراد گفته‌اند که «اجبار به انجام یک عمل جنسی» شده‌اند؛ چیزی که ما از آن به عنوان تجاوز جنسی نام می‌بریم.

 

منبع: انتخاب 

دیدگاه تان را بنویسید