با کمک فناوری؛

کار فقط سه روز در هفته می شود!

بیل گیتس می‌گوید فناوری می‌تواند هفته‌های کاری سه روزه را برای ما فراهم کند!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ به عقیده گیتس، با دنیای ماشینی، انسان‌ها دیگر مجبور نخواهند بود پنج روز در هفته برای امرار معاش خود کار کنند.

 

 

دیجیاتو نوشت: «بیل گیتس»، هم‌بنیانگذار مایکروسافت با حضور در یک پادکست گفت که فناوری ممکن است جایگزین انسان‌ها نشود، اما می‌تواند هفته‌های کاری سه روزه را برای ما فراهم کند.

گیتس اخیراً در پادکست «?What Now» از «ترور نوآ»، کمدین، نویسنده و بازیگر شرکت کرد. زمانی که نوآ از او درباره تهدید هوش مصنوعی برای مشاغل سؤال کرد، گیتس پاسخ داد که ممکن است روزی فرا برسد که انسان‌ها مجبور نباشند «آنقدر سخت کار کنند.»

گیتس گفت:

«اگر درنهایت به جامعه‌ای برسید که در آن فقط سه روز در هفته نیاز به کارکردن باشد، احتمالاً مشکلی وجود نخواهد داشت.»

تأثیرات مثبت و منفی پیشرفت فناوری از دید بیل گیتس

او در ادامه گفت که ممکن است دنیایی وجود داشته باشد که در آن «ماشین‌هایی بتوانند تمام مواد غذایی و چیزهای دیگر را بسازند» و انسان‌ها مجبور نباشند پنج روز در هفته برای امرار معاش خود کار کنند.

درحالی‌که بیل گیتس این بار به تغییرات مثبتی که به واسطه فناوری‌های امروزی و هوش مصنوعی ایجاد می‌شود، اشاره کرده است، قبلاً به خطرات هوش مصنوعی اشاره کرده بود. گیتس اوایل امسال یک پست وبلاگ 3000 کلمه‌ای در مورد تأثیرات بالقوه هوش مصنوعی منتشر کرد که در آن گفته شده بود:

«فکر نمی‌کنم تأثیر هوش مصنوعی به اندازه انقلاب صنعتی چشمگیر باشد، اما مطمئناً به اندازه معرفی رایانه شخصی تأثیرگذار خواهد بود. برنامه‌های کاربردی پردازش واژه کارهای اداری را از بین نبرده‌اند، اما آن را برای همیشه تغییر داده‌اند.»

 

هوش مصنوعی

 

گیتس تنها فرد مطرحی نیست که کوتاه‌ترشدن هفته‌های کاری را پیش‌بینی می‌کند. «جیمی دیمون»، مدیرعامل جی‌پی مورگان نیز گفته بود که نسل بعدی کارمندان به‌لطف هوش مصنوعی یک هفته کاری 3.5 روزه خواهند داشت. او در این رابطه گفت:

«فرزندان شما تا 100 سال عمر خواهند کرد و به‌خاطر فناوری، سرطان نخواهند داشت و احتمالاً سه روز و نیم در هفته کار خواهند کرد.»

این گزارش‌ها درحالی منتشر شده‌اند که برخی شرکت‌های جهان درحال آزمایش اثربخشی یک هفته کاری چهار روزه هستند. برخی گزارش‌ها به تأثیر مثبت این رویه در بهبود تعادل کار و زندگی کارمندان اشاره کرده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید