در هالیوود صلح شد/ اعتصابات به پایان رسید

اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) با AMPTP (انجمن سازندگان فیلم‌های سینمایی و تلویزیون) رسماً به توافقی 3 ساله رسیدند و اعتصابات بازیگران پس از گذشت 118 روز به پایان رسید. بدین ترتیب به زودی فیلمبرداری و مراحل تولید بسیاری از فیلم های سینمایی و سریال ها دوباره به جریان می افتد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ اتحادیه بازیگران آمریکا توافقنامه آزمایشی را تصویب کرده اند که به طولانی ترین اعتصاب بازیگران علیه استودیوهای فیلم و تلویزیون در تاریخ هالیوود پایان می دهد.

ایسنا به نقل از ورایتی نوشت؛ این اتحادیه در اطلاعیه ای اعلام کرد که اعتصاب ۱۱۸ روزه به طور رسمی در ساعت ۱۲:۰۱ صبح روز پنجشنبه پایان می یابد.

کمیته مذاکره اتحادیه این توافق را به اتفاق آرا تصویب کرد. این توافقنامه در روز جمعه برای تصویب به هیئت ملی اتحادیه بازیگران سینما و تلویزیون آمریکا (SAG-AFTRA) می رود.

دو طرف چند روز گذشته را صرف انجام کارهای نهایی بر روی این قرارداد کردند، که مهمترین آن محافظت از بازیگران در برابر هوش مصنوعی و افزایش تاریخی دستمزد است. این توافق شاهد افزایش حداقل ۷ درصدی دستمزدها خواهد بود که دو درصد بیشتر از افزایش های دریافتی توسط انجمن نویسندگان آمریکا و انجمن کارگردانان آمریکاست.

بر اساس ایمیلی که به اعضای «SAG-AFTRA» ارسال شده است، این توافق همچنین شامل پاداش مشارکت در سامانه های نمایش آنلاین و همچنین افزایش در کمک های بازنشستگی و سلامت است. این اتحادیه گفت که ارزش این قرارداد در مجموع بیش از یک میلیارد دلار است.

اتحادیه در این ایمیل گفت: «ما به قراردادی رسیده‌ایم که اعضای اتحادیه بازیگران را از هر گروهی قادر می‌سازد تا مشاغل پایدار ایجاد کنند. هزاران بازیگر در حال حاضر و آینده از این کار بهره خواهند برد.»

پیش از این سال، طولانی‌ترین اعتصاب بازیگران علیه شرکت‌های تلویزیونی و فیلم در سال ۱۹۸۰ به مدت ۹۵ روز ادامه شد.

دیدگاه تان را بنویسید