آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد در لنگرود با بیش از 30 کشته! + فیلم

در پی آتش سوزی در کمپ ترک اعتیاد در لنگرود تاکنون ۲۷ نفر کشته و ۱۲ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بر اثر آتش سوزی در کمپ ترک اعتیاد در لنگرود، ۲۷ نفر کشته شدند.

 در پی آتش سوزی در کمپ ترک اعتیاد در لنکرود تاکنون ۲۷ نفر کشته و ۱۲ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

علت حادثه در دست بررسی است و متعاقباً و پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی اعلام خواهد شد.

مدیران کمپ و مسئولینی که در این زمینه وظایفی برعهده داشته‌اند تحت نظر هستند.

 

 

دستور رئیس قوه قضائیه برای بررسی علت حادثه آتش ‎سوزی

محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه طی دستوری به رئیس کل دادگستری استان گیلان تاکید کرد با حضور در محل نسبت بررسی علت حادثه و همچنین استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی جهت کمک به اطفا حریق و کمک به افراد حادثه دیده اقدام کنند.

 

تعداد کشته‌شدگان کمپ لنگرود به ۳۲ نفر رسید ۱۶ مصدوم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی گیلان گفت: در ساعت ۶ صبح امروز جمعه، یک کمپ ترک اعتیاد واقع در ابتدای جاده کومله لنگرود دچار حریق شد.

 

 

 نخستین تصاویر از محل آتش سوزی مرکز ترک اعتیاد لنگرود

 

 

ورود دادستان کل کشور به حادثه آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد لنگرود

 

در پی آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد شهرستان لنگرود و جان باختن و زخمی شدن تعدادی از مددجویان، دادستان کل کشور در پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های متوفیان و آرزوی بهبودی هرچه سریعتر مجروحان و مصدومان، خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان دستور بررسی دقیق و رسیدگی ویژه به پرونده و برخورد قاطع و اثرگذار با عامل یا عاملان و کسانی که در این حادثه قصور و تقصیر و سهل انگاری داشته‌اند را صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در پی آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد شهرستان لنگرود و جان باختن و زخمی شدن تعدادی از مددجویان، دادستان کل کشور در پیامی با تسلیت به خانواده‌های متوفیان و آرزوی بهبودی هرچه سریعتر مجروحان و مصدومان با تاکید بر تشکیل سریع پرونده و تکمیل تحقیقات و شناسایی تمامی ابعاد این حادثه تاسف‌برانگیز بر همکاری همه دستگاه‌های متولی و اداره کل پزشکی قانونی استان گیلان در شناسایی اجساد و تحویل به خانواده‌های متوفیان و فراهم آوردن زمینه یک دادرسی سریع و عادلانه تاکید کرد.

وی خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با بیان اینکه طی شدن روند قضایی در دادسرا و دادگاه در کوتاه‌ترین فاصله زمانی ممکن التیامی بر زخم خانواده‌های متوفیان و مصدومان این حادثه خواهد بود بر برخورد قاطع و اثرگذار با کلیه کسانی که در این حادثه قصور و تقصیر دارند تاکید کرد.

 

دستور رئیسی برای بسیج همه امکانات در راستای کمک به مصدومان حادثه آتش‌سوزی لنگرود

رئیس جمهور ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان حادثه آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد لنگرود گیلان، به وزیر کشور دستور داد همه امکانات لازم برای کمک به مصدومان حادثه و مداوای آنها بسیج شود.

در پی حادثه آتش‌سوزی در یک مرکز ترک اعتیاد در لنگرود گیلان، سید ابراهیم رئیسی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه و تسلیت به آنها، به وزیر کشور دستور داد همه امکانات لازم برای کمک به مصدومان حادثه و مداوای آنها بسیج شود.

رئیس‌جمهور همچنین وزیر کشور را موظف کرد با فوریت ضمن بررسی موضوع، گزارشی از علل بروز این حادثه تهیه و ارائه نماید.

 

وزیر کشور

 

وزیر کشور: ۲ نفر در رابطه با حادثه مرکز ترک اعتیاد لنگرود بازداشت شدند

 

وزیر کشور پس از عیادت از مصدومان حادثه لنگرود از دستگیری ۲ نفر مرتبط با مرکز ترک اعتیاد این شهرستان خبر داد و گفت: این کمپ یک مرکز خصوصی بوده و در این خصوص پرونده‌ای در دادگستری تشکیل شده و ۲ نفر نیز در این رابطه و تا بعد از تکمیل شدن پرونده حادثه بازداشت شدند.

احمد وحیدی وزیر کشور امشب در حاشیه عیادت از مصدومان حادثه آتش‌سوزی مرکز ترک اعتیاد کلیدبر در شهرستان لنگرود و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مصدومان ناشی از این حادثه به بیمارستان تخصصی سوختگی در رشت منتقل شدند، اظهار کرد: در اثر این حادثه که ۳۲ فوتی و ۱۷ مصدوم داشته است، مصدومان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به یک مرکز تخصصی بیماران سوختگی در رشت منتقل که ۲ مصدوم به صورت سرپایی ترخیص و ۱۵ مصدوم دیگر بستری هستند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ۱۵ مصدوم آتش سوزی در مرکز ترک اعتیاد کلیدبر شهرستان لنگرود،‌ افزود: از این ۱۵ نفر مصدوم ۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۱۳ مصدوم دیگر در بخش مردان، به روند درمانی آنان رسیدگی می‌شود.

وزیر کشور از تشکیل جلسه فوری با حضور تمامی دستگاه‌های مرتبط با این حادثه خبر داد و تصریح کرد: امشب جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های امدادی، هلال احمر، نیروی انتظامی، دادگستری و استاندار گیلان برگزار و در این جلسه نظر کارشناسان در خصوص علت وقوع این حادثه دلخراش را جویا شدیم و کارهای کارشناسی لازم برای بررسی‌های دقیق‌تر در حالا انجام است، هر چند تاکنون علل‌های مختلفی توسط برخی افراد مطرح شد.

وحیدی از دستگیری ۲ نفر مرتبط با مرکز ترک اعتیاد کلیدبر شهرستان لنگرود خبر داد و گفت:  این کمپ یک مرکز خصوصی بوده و در این خصوص پرونده‌ای در دادگستری تشکیل شده و ۲ نفر نیز در این رابطه و تا بعد از تکمیل شدن حادثه بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه علل این حادثه بعد از انجام کارهای کارشناسی به صورت سریع به مردم اعلام می‌شود، تصریح کرد: بروز این حادثه قلب تمام مردم گیلان و ایران را به درد آورد، لذا بعد از انجام کارهای کارشناسی توسط پلیس آگاهی و دادگستری، علت وقوع  این حادثه و فوت ۳۲ نفر از هموطنانمان توسط نهادهای مربوطه به مردم اعلام می‌شود.

وزیر کشور با تأکید بر لزوم توجه به شناسایی فوت‌شدگان این حادثه، افزود: در سریعترین زمان ممکن هویت فوت شدگان و برخی از مصدومان شناسایی و به خانواده‌های اتمام اطلاع‌رسانی می‌شود.

وحیدی نقش بازرسی از کمپ‌های ترک اعتیاد در راستای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که افراد حاضر در این کمپ بیش از حد مجاز بوده که باید بررسی نهایی انجام شود، از این در صورت قصور توسط بخش خصوصی و هر فردی، با عاملان این حادثه برخورد جدی می‌شود.

گفتنی است وزیر کشور دقایقی پیش با بدرقه استاندار گیلان از طریق فرودگاه سردار جنگل رشت را به مقصد تهران ترک کرد.

حجم ویدیو: 627.02K | مدت زمان ویدیو: 00:00:23 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید