این مناطق کشور منتظر گرمای بیشتر باشند + یک هشدار مهم

سازمان هواشناسی با اعلام اینکه هفته آینده هوای کشور گرم‌تر می‌شود، از احتمال وقوع طوفان شن در نوار شرقی خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سازمان هواشناسی ضمن تاکید بر افزایش نسبی دما در سطح کشور طی هفته آینده، برای استان‌های واقع در نوار شرقی هشدار وقوع طوفان شن صادر کرد.

طبق گزارش ایلنا، براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم است.

امروز در ارتفاعات جنوب شرق فارس، شمال و شرق هرمزگان،  جنوب کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید روی می‌دهد و در مناطق مستعد همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود. 

شنبه تا دوشنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و دامنه‌های جنوبی البرز در سمنان،‌ تهران و مناطقی از مرکز کشور وزش باد شدید روی می‌دهد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که با توجه به افزایش شدت تابش اشعه فرابنفش خورشید در روزهای گرم سال، بهتر است که شهروندان بین ساعات ۱۰ تا ۱۶ در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند، از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و حتی‌الامکان از پوشش‌های مناسب و عینک آفتابی استفاده کنند.

سازمان هواشناسی همچنین هشداری را درباره وزش باد شدید به همراه احتمال وقوع طوفان شن در استان‌های واقع در نوار شرقی کشور صادر کرده که متن آن به شرح زیر است: 

«توصیف سامانه: افزایش شدید گرادیان فشاری

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۱

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۴

نوع مخاطره: وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک و در نواحی مستعد طوفان گرد و خاک و طوفان شن

منطقه اثر: خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی

اثر مخاطره: کاهش شدید شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، سقوط اشیا از ارتفاعات، شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، بنر و تیرهای برق و خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: اجتناب از سفرهای غیرضروری، عدم حضور هموطنان در فضای باز به‌ویژه سالمندان، کودکان و بیماران خاص، عدم پارک خودرو در اطراف ساختمان‌های نیمه‌کاره، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت از جمله پوشش گلخانه‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.»

دیدگاه تان را بنویسید