با گرم شدن هوا و طبق پیش بینی بعضی کارشناسان؛

آینده تلخ اهرام مصر ، بیگ بن لندن ، نیویورک و... تا سال 2050

بعضی کارشناسان پیش بینی کرده اند با گرم شدن هوا تا سال 2050 اتفاقات عجیبی برای اهرام و بعضی مقاصد گردشگری بین المللی در سراسر جهان می افتد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از دیلی میل:  گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد  در سال 2050 به دلیل تغییرات آب و هوایی در برخی از مقاصد گردشگری جهانی چه اتفاقی می افتد،. برخی از شهرها دچار سیل خواهند شد و برخی دیگر از آتش سوزی جنگل ها و خشکسالی مرگبار رنج خواهند برد.
ماریش کوئنکا، دوستدار محیط زیست، در همکاری با DiscoverCars   تصاویری هنری از مکان های گردشگری یک ربع قرن آینده خلق کرد.

تصاویری از بیگ بن در لندن و اهرام مصر  که از همه طرف آب آنها را احاطه می کند، و آتش سوزی درختان خرما در هاوایی، آب شدن دره مرگ در کالیفرنیا ....

کارشناسان DiscoverCars بر این باورند که تصاویر آن‌ها می‌تواند در سال 2050 به واقعیت تبدیل شود، مگر اینکه اقدامات اقلیمی جدی انجام بگیرد. آنها معتقدند از ذوب شدن یخچال‌های طبیعی در قطب شمال گرفته تا تابستان‌های گرم‌تر، همه در مقابل چشمان ما  اتفاق می افتد.

 

اهرام مصر

اهرام مصر،تقریباً بین 2550 - 2490 قبل از میلاد ساخته شده اند و از آن زمان تاکنون به خوبی حفظ شده اند، اما در ربع دهه آینده ممکن است به طور جدی تغییر کند.

40032-الأهرامات-حالیا

 

بیابان اطراف ممکن است به شهرها و مناطق شهری تبدیل شود، زیرا مردم از ساحل دور می شوند و اهرام توسط ساختمان های دود آلود و حوضچه های آب های سیلابی احاطه شده اند.
 

27941-أهرامات-الجیزة

افزایش سطح دریا باعث فرسایش سنگ آهک تشکیل دهنده خشکی این منطقه می شود و به سازه ها در سراسر قاهره بزرگ آسیب می رساند.

 

لندن


 

103181-ساعة-بیج-بن-حالیا

لندن و به‌ویژه بیگ‌بن از هم پاشیده به نظر می‌رسند، زیرا رودخانه تایمز از کناره‌هایش خارج شده است؛ در حالی که جاده‌های مقابل جاذبه‌های توریستی افسانه‌ای که رسماً برج الیزابت نامیده می‌شود، کاملاً زیر آب هستند.


 

107475-ساعة-بیج-بن

 

کارشناسان می گویند: "با توجه به بالا آمدن سطح دریا، انتظار می رود اکثر اسکله های لندن و حومه نزدیک رودخانه تایمز تا سال 2050 زیر آب غوطه ور شوند."

 

کلکته

67237-الطرق-فى-الهند

شهر کلکته در هندوستان که با یک سری جاده‌های بزرگ به هم متصل است،  به دلیل موقعیت ساحلی و کنار رودخانه، احتمالاً تا سال 2050 بیشتر زیر آب خواهد رفت.

بالا آمدن سطح آب دریاها در نتیجه ذوب شدن یخ ها در حال حاضر بر شهر تأثیر می گذارد و سیل های سالانه مکرر این منطقه را ویران می کند.

 

کالیفرنیا


 

46005-کالیفورنیا-حالیا

اعتقاد بر این است که دره مرگ در کالیفرنیا گرم ترین مکان روی زمین در طول تابستان است. در آینده، امواج گرمای شدید ممکن است باعث خشکسالی های گسترده و آتش سوزی در جنگل ها شود. این گرما می‌تواند جاده‌ها را ذوب کند و سفرهای جاده‌ای را خطرناک کند، در حالی که آتش‌سوزی‌های جنگلی به دلیل دود و خاکستر بیشتر در هوا، دیدن را دشوارتر می‌کنند.

 

39579-کالیفورنیا

 

هاوایی


 

69915-جزر-هاواى-حالیا

جزیره زیبای هاوایی، تپه های سرسبز، حیات وحش پر رونق و حتی آتشفشان های فعال است. اما از آنجایی که تغییرات آب و هوایی باعث رویدادهای شدید آب و هوایی مانند خشکسالی و افزایش بارندگی می شود، بسیاری از جاده های ساحلی در اطراف هاوایی ممکن است در اقیانوس فرو بریزند.

86413-هواى

تصاویر نشان می‌دهند که درختان نخل هاوایی به دلیل آتش‌سوزی‌های جنگلی و فوران‌های آتشفشانی به اسکلت‌های پیچ خورده کوچک تبدیل شده‌اند.

در حالی که هاوایی با داشتن برخی فوران های آتشفشانی چشمگیر غریبه نیست، کوئنکا انتظار دارد تا سال 2050 شاهد فعالیت های آتشفشانی بیشتری در سراسر جزیره باشد.

انتظار می رود افزایش جریان گدازه و زمین لرزه، باعث آسیب شدید به سطح جاده ها شود و ممکن است ساکنان محلی را مجبور به ترک خانه های خود کند.

 

ایتالیا

102894-طریق-إیطالیا-حالیا

یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفرهای جاده‌ای اروپا، گذرگاه استلویو است؛ گذرگاه کوهستانی بین تیرول جنوبی و بورمیو در شمال ایتالیا. این جاده های پرپیچ و خم  به گردشگران اجازه می دهد تا با ماشین از طریق کوه های آلپ  یک رشته کوه زیبا که مناظر عالی را ارائه می دهد، سفر کنند. آنها ممکن است در اثر رانش زمین آسیب ببیند.

109819-إیطالیا

 

نیویورک

110092-تمثال-نیویورک-حالیا

پارک مرکزی نیویورک دارای صدها هکتار فضای سبز است، اما کارشناسان پیش بینی می کنند که بخش های بزرگی از آن در زیر آب خواهد رفت.

101520-نیویورک

 

بر اساس گزارش کمیسیون تغییرات آب و هوایی نیویورک، پیش بینی می شود که سطح آب دریاها در نیویورک تا سال 2050 بین 8 تا 30 اینچ افزایش یابد و تا پایان قرن به 15 تا 75 اینچ برسد.

دیدگاه تان را بنویسید