یک چهارم بزرگسالان بریتانیا از هوش مصنوعی استفاده می کنند

طبق یک نظرسنجی بیش از یک چهارم بزرگسالان در بریتانیا از هوش مصنوعی مولد مانند ربات‌های گفت و گو استفاده می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از گاردین: یک نظرسنجی نشان می‌دهد 4 میلیون نفر از افراد شرکت کننده در آن از هوش مصنوعی در محل کار نیز استفاده کرده‌اند. درخواست‌های انسانی، از زمان راه‌اندازی ChatGPT در نوامبر، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.

بر اساس گزارش گروه حسابداری Deloitte که این نظرسنجی را منتشر کرده، میزان پذیرش آخرین نسل از سیستم‌های هوش مصنوعی از نرخ پذیرش توسط بلندگوهای دستیارهای صوتی هوشمند مانند الکسای آمازون بیشتر است.

دیلویت گفت که 26 درصد از افراد بین 16 تا 75 سال تحت آزمایش، از ابزار مولد هوش مصنوعی استفاده کرده اند که نشان دهنده حدود 13 میلیون نفر  هستند و از هر 10 پاسخ دهنده یک نفر حداقل یک بار در روز از آن استفاده می کند.

پل لی، یکی از شرکای Deloitte می گوید: بسیار نادر است که هر فناوری نوظهوری به این سطوح از پذیرش و تکرار برسد.

یک نظرسنجی دیگر Deloitte از 4150 بزرگسال در بریتانیا نشان داد که بیش از نیمی از مردم در مورد هوش مصنوعی مولد شنیده‌اند و از هر 10 پاسخ‌دهنده، یک نفر، معادل حدود چهار میلیون نفر، از آن در محل کار استفاده می‌کنند.

ChatGPT به دلیل توانایی آن در ایجاد پاسخ‌های انسان‌مانند به طیف وسیعی از پرس و جوها در سبک‌های مختلف و تولید مقالات، جوک‌ها، شعر و برنامه‌های شغلی در پاسخ به درخواست‌های متنی، به یک احساس تبدیل شده است. پس از آن چت بات بینگ مایکروسافت که بر اساس همان پلتفرم ChatGPT است و چت ربات Bard گوگل قرار گرفتند.

با این حال، توانایی این سیستم ها برای تولید متن، تصویر و حتی صدا، به هشدارهایی منجر شده است که می توانند ابزاری برای ایجاد کمپین های اطلاعات نادرست در مقیاس بزرگ شوند.

دیدگاه تان را بنویسید