توصیه حاج آقا مجتبی تهرانی درباره شب و روز عرفه

در همه روزها و شب های سال، بعضی مواقع به خاص بودن برای عبادت و بندگی حضرت حق توصیه شده اند از جمله آنها شب و روز عرفه است. حاج آقا مجتبی تهرانی در این باره سفارش مهمی دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، شب نهم ماه ذیحجه مطابق با شب عرفه است و از شب هایی است که عبادت در آن توصیه شده است. مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی در مطلب کوتاهی درباره این شب فرموده اند:

 

در روایت دارد عبادت در شب عرفه معادل صد و هفتاد سال عبادت است. چه موقعیت خوبی. آن روایتی را که از امام صادق صَلَوَاتُ‎ اللَّهِ ‎عَلَیهِ است که «مَنْ‌ لَمْ‌ یُغْفَرْ لَهُ‌ فِی‌ شَهْرِ رَمَضَانَ لَمْ یُغْفَرْ إِلَى قَابِلٍ إِلَّا أَنْ یَشْهَدَ عَرَفَةَ». می‎  دانی یعنی چه؟ یعنی آن کسانی را که عقب مانده بودند از ماه رمضان توی ماه رمضان نتوانستند کاری بکنند از آن مغفرت ماه مبارک رمضان نتوانستند بهره بگیرند این واماندگان عقب ماندگان بهترین فرصتشان عرفه است. خوب دقت کنید چی دارم می گویم. بهترین فرصت آنها عرفه است. فرصتی بسیار خوب. شب عرفه روز عرفه از نظر فضیلت. لذا به دوستان می‎ خواهم سفارش کنم. تنها نه دعا برای خودتان من نمی ‎رسم که روایاتی را که در باب وارد شده نسبت به دعا در ایام عرفه چه شبش چه روز عرفه به خصوص دوستان را من سفارش می ‎کنم فردا ظهر به بعد به خودتان برسید. خیلی از ما عمرها گذشته است بعد هم روزها می آید. از ظهر به بعد بروید سراغ خودتان. چون دارد در عصر عرفه به خصوص البته امشب هم هست فردا به خصوص من این را عرض کردم. در باب دعا دارد به اینکه برای غیر خوب دعا کنید. روایت متعدد من دیدم. که اگر دعا کنید برای غیر صد هزار برابر خدا به شما عنایت می‎ کند. هر دعایی که برای دیگری می ‎کنید. ما داریم در اصحاب ائمه عَلَیهِمُ‌ السَّلَامُ یکی اش عبدالله بن جندب بود دید در عرفه هر چی دعا کرد دعا کرد برای غیر رفیقش گفت آقا تمام شد آفتاب غروب کرد برای خودت یک چیزی بخواه. گفت از مولایم موسی بن جعفر(ع) شنیدم به اینکه برای غیر دعا کردن صد هزار برابر بهتر است. صد هزار برابر مقبول را که رها نمی ‎کنم یکی برای خودم که معلوم نیست چی بشود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید