جی پلاس

ربات های پلیس در فرودگاه بین المللی سنگاپور

فرودگاه بین‌المللی و اصلی سنگاپور پس از آزمایش موفقیت‌آمیز فناوری ربات های پلیس، با استقرار دائمی این ربات‌ها موافقت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جى پلاس به نقل از  Straits Times، این  ربات های پلیس مجهز به دوربین، سنسور، صفحه نمایش و آژیر هستند.

آنها می توانند به طور مستقل در ترمینال های فرودگاه پرسه بزنند. میکروفون های داخلی آنها به افسر پلیس راه دور اجازه می دهد تا مستقیماً با افرادی که در نزدیکی  آنها هستند ارتباط برقرار کند. میکروفون های داخلی همچنین به مسافران این امکان را می دهند که در صورت نیاز به کمک به راحتی با یک افسر انسانی ارتباط برقرار کنند.

این ربات‌ها 5 فوت 7 اینچ (170 سانتی‌متر) قد دارند، اما می‌توانند از طریق یک دکل قابل توسعه با دوربینی در بالا به ارتفاع بسیار بالاتری برسند و به اتاق عملیات پلیس دید واضحی از محیط اطراف ربات می‌دهند.

نیروی پلیس سنگاپور اخیرا تایید کرده است که دو ربات در ترمینال 4 فرودگاه چانگی به بهره برداری رسیده اند.

 لیم کی وی سرپرست دپارتمان پلیس فرودگاه درباره استخدام‌های رباتیک جدید گفت: «این روبات‌های گشتی، به‌طور مستقل در کنار افسران ما کار می‌کنند و پشتیبانی بیشتری را روی زمین ارائه می‌کنند».

وی افزود: «این ربات‌ها کارایی عملیاتی و قابلیت‌های افسران خط مقدم ما را افزایش می‌دهد و آنها را قادر می‌سازد در وظایف خود مؤثرتر باشند».

دپارتمان‌های پلیس در سراسر جهان در حال آزمایش فناوری روباتیک هستند تا ببینند آیا این فناوری می‌تواند به وظایف روزانه افسران انسانی کمک کند یا خیر.

به عنوان مثال، اداره پلیس نیویورک اخیرا چندین ربات را در خیابان های  این شهر مستقر کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید