بورس هفته را خونین آغاز کرد/ شاخص کل 73000 واحد کاهش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار در ۲۰ دقیقه ابتدایی معاملات ۴۰ هزار واحد کاهش یافته‌است و به سطح ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار واحدی رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بورس تهران تحت فشار عرضه شدیدی اولین روز معاملاتی هفته را آغاز کرده‌‌است و اغلب گروه‌ها در دامنه منفی معامله می‌شوند و این فشار فروش در گروه خودرویی با شدت بیشتری ادامه دارد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در ۲۰ دقیقه ابتدایی معاملات ۴۰ هزار واحد کاهش یافته‌است و به سطح ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار واحدی رسیده است.

 نمادهای فولاد، شپنا و شستا بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل گذاشتند و در تاثیر گذاران برتر خبری از نمادهای منفی نیست.

شاخص کل هم وزن نیز تا لحظه از معاملات عملکرد ضعیف تری نسبت به شاخص کل داشته است و با کاهش ۲.۱۳ درصدی به سطح ۷۶۰ هزار واحدی رسیده است.

ارزش معاملات خرد بازار سهام تا این لحظه از معاملات به ۲۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

گروه فلزات اساسی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات را در بین صنایع به خود اختصاص دادند.

حقیقی‌ها امروز نیز ۵۳۰ میلیارد پول از بازار سهام خارج کردند و همچنان در طرف فروش قرار دارند.

سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز به ۲۲‌.۶ میلیون تومان و سرانه فروش آن‌ها نیز به ۲۰.۴ میلیون تومان رسیده است.

 

 

افت ۷۳ هزار واحدی بورس در ابتدای هفته

اولین روز کاری هفته در حالی آغاز شد که در بازار سهام، روزی سرخ را برای شاخص‌ها شاهد بودیم. شاخص کل بورس تهران امروز با کاهش ارتفاع ۳.۲۱ درصدی به محدوده دو میلیون و ۲۱۵ هزار واحدی نزول کرد. شاخص هم‌وزن نیز افت ۳.۳۳ درصدی را تجربه کرد.

ارزش معاملات خرد سهام امروز هم کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان بود و رقم ۸۴۵۸ میلیارد تومانی را نشان داد. حقیقی‌ها نیز خالص فروش ۱۷۹۸ میلیارد تومانی را رقم زدند.

۸۴ درصد از سهم‌ها معاملات امروز خود را با افت قیمت به پایان رساندند و ۲۷۳ سهم (معادل ۳۹ درصد از نمادها) با صف فروشی به ارزش حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومانی مواجه شدند.

 

*این گزارش به روز رسانی شده است

دیدگاه تان را بنویسید