فعالان فوریت‌های پزشکی خراسان رضوی: میانگین حقوق پرسنل زیر ده میلیون تومان است/ آن از بهره‌وری و این هم از تعرفه گذاری!

تعدادی از فعالان فوریت‌های پزشکی خراسان رضوی نسبت به شرایط شغلی خود انتقاد کردند؛ این نیروها با بیان اینکه میانگین حقوق پرسنل زیر ده میلیون تومان است؛ می‌گویند: مطالبه‌گری و اعتراض کردیم اما صدایمان به جایی نرسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ایلنا نوشت: فعالان فوریت‌های پزشکی خراسان رضوی می‌گویند: شرایط شغلی نیروهای اورژانس مناسب نیست و صدای دادخواهی ما به جایی نرسیده است.

تعدادی از فعالان فوریت‌های پزشکی خراسان رضوی نسبت به شرایط شغلی خود انتقاد کردند؛ این نیروها با بیان اینکه میانگین حقوق پرسنل زیر ده میلیون تومان است؛ می‌گویند: مطالبه‌گری و اعتراض کردیم اما صدایمان به جایی نرسیده است.

آن‌ها ادامه دادند: میانگین زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیماران اورژانسی در کلانشهرها که باید زیر ۸ دقیقه باشد به بالای ۲۰ دقیقه رسیده، میانگین تعداد ماموریت هر آمبولانس که باید زیر ۵ باشد به بالای ده ماموریت رسیده، میانگین عمر آمبولانسها به بالای ده سال رسیده و میانگین حقوق پرسنل زیر ده ملیون تومان است درحالی که خط فقر بالای ۱۸ میلیون تومان است.

به گفته‌ی آن‌ها، مهاجرت پرستاران پیش بیمارستانی به اوج خود رسیده و هر روز خبر از تغییر شغل به مشاغل غیردرمانی یا درخواست انتقالی به بیمارستان و استعفا و مهاجرت همکاران را می‌شنویم.

این نیروهای فوریت‌های پزشکی ادامه دادند: مطالبات ما برآورده نشده، آن از بهروری و این هم از تعرفه‌گذاری... افزایش درجه سختی کار هم که قرار بود ۶ ماهه تعیین تکلیف شود به محاق رفته است.

این اعضای کادر درمان کشور افزودند: با تعدادی از پرستارانی که برای استخدام شرکتی در اورژانس پیش بیمارستانی مشهد به تازگی فراخوان شده بودند، بعد از طی تمام مراحل مصاحبه و گزینش صحبت کردیم؛ انگیزه‌ای برای کار شرکتی در بخش پیش بیمارستانی ندارند؛ چرا ندارند؟ پاسخ ساده است، کار سخت، حقوق کم و تبعیض بسیار.

دیدگاه تان را بنویسید