جی پلاس

"بحران داخلی"؛ دربست با کاپیتان!/ استقلال با یک پرس غذا به حاشیه رفت

مشکل امروز استقلال یکی، دو تا نیست؛ در کنار اعتراض به عملکرد مدیریت تیم، مسائل ریز و درشت میان بازیکنان و کادرفنی تیم وجود دارد که می تواند یکی از امیدوارترین تیم های چند سال اخیر برای قهرمانی را به قهقرا ببرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ استقلال در شرایطی که سه امتیاز هفته چهاردهم لیگ برتر را کسب کرد و همچنان به صدرنشینی خود ادامه داد؛ همچنان روزهای سختی را سپری می کند و حالا وارد مرحله جدیدی از فصل به نام "بحران داخلی" شده است. این بار مشکل منتقدان و به قول محمود فکری دشمنان، نقشی در وضعیت آبی پوشان ندارند و موضوع به مشکلات مدیریت، کادرفنی و بازیکنان باز می گردد.

در دیدار برابر نساجی که به برتری یک بر صفر استقلال منجر شد و مهدی قایدی هم فرصت زدن گل دوم از روی نقطه پنالتی را از دست داد، کاپیتان آبی ها از کوره در رفت و در پایان بازی نیز بازیکنان یک به یک مشکلات شخصی و تیمی خود را بیان کردند؛ یکی استقلال را رها شده نامید و دیگری تیمش را یتیم عنوان کرد.

*عصبانیت وریا غفوری

بحث برانگیز ترین صحنه بازی عصبانیت وریا غفوری، کاپیتان و بزرگ تیم بود! در دقیقه 72 وریا غفوری به علت شوت کردن توپ کارت زرد را از داور گرفت و در وضعیتی که حاکی از عصبی شدن او بود، از فکری خواست تعویضش کند و سپس به جای نشستن روی نیمکت راهی رختکن شد.

سرمربی استقلالی ها درباره علت عصبانیت غفوری می گوید شاید او از نرسیدن توپ به خودش عصبی شده چون که طبق تصویری تلویزیونی، این وریا بود که چنین درخواستی را مطرح کرد. البته فکری در مصاحبه دیگری اعلام کرد که اگر وریا از دست او عصبانی بوده و چنین حرکتی انجام داده اشکالی ندارد.

در هر حال عصبانیت کاپیتان تیم در شرایطی که استقلال صدرنشین است، مسئله ای نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذر کرد.

*به خاطر یک پرس غذا

مهم ترین گلایه بازیکنان استقلال از داریوش شجاعیان تا رشید مظاهری، محمد دانشگر، ارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی نبود غذای کافی در اردوی پیش از مسابقه آبی پوشان است!

بازیکنان استقلال از تهیه یک نوع غذا در اردوی قبل از بازی تیم ناراحت هستند و می گویند باید دو نوع غذا برای تیم در نظر گرفته شود چرا که ممکن است بازیکنی نسبت به غذایی حساسیت داشته باشد و بخواهد غذای دیگری را بخورد.

البته استقلال این وضعیت را نشانه ای از بی توجهی مدیریت و هیات مدیره این تیم به وضعیت آبی پوشان می دانند.

*پول نیست

مهم ترین مشکل استقلالی ها که باعث بروز معضلات دیگر شده، عدم پرداخت مطالبات بازیکنان است. استقلال از ابتدای فصل تاکنون با حل و فصل پرونده های مالی مختلفی از جمله وینفرد شفر، شیخ دیاباته، هرویه میلیچ و ... مواجه بوده و در کنار این مسائل باید با پرداخت بدهی های گذشته، مجوز حرفه ای تیم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا اخذ می شد که این اتفاق با صرف هزینه های هنگفتی میسر شد.

در نتیجه هیات مدیره عقب افتادن مطالبات بازیکنان را حاصل این موضوع می داند ولی بازیکنان طلبکار هستند. برخی مانند محمد دانشگر می گویند در پرداخت حقوق بازیکنان تبعیض می شود و برخی حقوق فصل گذشته خود را هم نگرفته اند اما خارجی ها حقوق شان را گرفته اند!

*بازیکنان دلتنگ مدیریت تیم

با توجه به پرداخت نشدن حقوق بازیکنان، مدیریت هم سعی کرده در چند وقت اخیر در سر تمرین و بازی های استقلال آفتابی نشود و در نتیجه بازیکنان برای بیان دغدغه های خود فرصتی پیدا نکرده اند. به همین دلیل این احساس به بازیکنان دست داده که آن ها یتیم و بی پناه هستند!

*رشید مظاهری پرده از اختلافش با فکری برداشت

نیمکت نشینی رشید مظاهری مقابل نفت مسجدسلیمان معمایی بود که محمود فکری هیچ پاسخی برای حل ان نداشت اما مظاهری خودش برای حل این موضوع کمک کرد.

او بعد از بازگشت به چارچوب دروازه استقلال، گفت که تفکرات محمود فکری فشار را به او و سیدحسین حسینی زیاد می کند. با این اظهارات مشخص شد که قبل از بازی با نفت مسجد سلیمان و در نشست فنی مظاهری خواستار بازی رو به جلو از هم تیمی هایش شده که این موضوع به مذاق فکری خوش نیامده و مظاهری را بیرون گذاشته است که نتیجه خوبی نداشت و حسینی در بازگشت به دروازه دچار اشتباه مرگباری شد تا مجددا مظاهری خودش را به تیم تحمیل کند.

*سیاوش یزدانی به خاطر مشکلات با کادرفنی نیمکت نشین بود نه مصدومیت

سیاوش یزدانی دیگر بازیکنی بود که در کنار پرداخت به مسائل تیمی، از وضعیت خودش سخن گفت. او که بعد از هفته نخست مصدوم بود و مدت ها در ترکیب اصلی استقلال آفتابی نشد، حالا می گوید بعد از هفته هشتم، هیچ مشکلی نداشته اما به خاطر مشکلات با کادرفنی و مدیریت نیمکت نشین شده است!

طرح این موضوع از سوی یزدانی در شرایطی است که به نظر می رسد او همچنان مشکلاتی دارد و در نتیجه تلاش کرده این موضوع را به اطلاع هواداران تیمش برساند اما اینکه مشکلاتش مربوط به چه شخصی است، معلوم نشد.

*قایدی قرارداد جدید می خواهد

مهدی قایدی در اواخر بازی و در غیاب وریا صاحب ضربه پنالتی شد اما ضربه چیپ او به دیرک خورد و در نهایت وارد دروازه نساجی نشد. قایدی از این موضوع ناراحت بود و بعد از پایان بازی گفت علت این موضوع مدیریت باشگاه است که تمرکزش را گرفته است.

ظاهرا قایدی دنبال عقد قرارداد جدیدی است که باعث افزایش دستمزدش می شود اما از زمان رفتن سعادتمند و آمدن مددی و برخلاف قول مدیران تیم، هنوز محقق نشده و همچنان گوش کسی به حرف های قایدی بدهکار نیست.

دور شدن قایدی از فرم ایده آل، ضرب مهلکی را به خط حمله استقلالی ها خواهد زد البته نباید از این موضوع صرف نظر کرد که فکری در نشست بعد بازی خیلی نرم از ضربه چیپ قایدی انتقاد کرد.

*چه کسی می خواهد فکری را برکنار کند؟

از دیگر اظهارات جالب توجه بعد از بازی می توان به حرف های فرشید اسماعیلی اشاره کرد که خبر از یک کودتا دارد. او می گوید برخی در باشگاه دنبال برداشتن محمود فکری هستند!

بیان این صحبت ها در شرایطی است که حداقل فکری در چند وقت اخیر نشان داده برخلاف فرهاد مجیدی اگر مشکلی هم با مدیریت باشگاه داشته باشد به زبان نمی آورد و در نتیجه این موضوع باب میل مدیران تیم است.

حال مشخص نیست دقیقا چه کسانی می خواهند فکری که سرمربی صدرنشین لیگ برتر است را برکنار کنند؟

*زمین تمرین و باشگاه بدنسازی نیست

استقلال از چند روز قبل به مجموعه انقلاب منتقل شده است. بازگشت آبی ها به این زمین برای بازیکنان خوشایند نبود. آن ها می گویند زمین پر از سنگ و شیشه است و حتی نمی توانند روی چمن تکل بزنند چرا که در نهایت زخمی خواهند شد.

از طرفی برخی هم می گویند از دو ماه پیش تاکنون جلسه بدنسازی نداشته اند و باشگاه فقط چهار دستگاه معمولی را در اختیار ان ها قرار داده است.

*چرا فکری ساکت است؟

این مطالب در شرایطی بیان می شود که محمود فکری تاکنون هیچ اشاره به مشکلات بازیکنان و تیمش نکرده است. او به عنوان مسئول اصلی نتایج و اتفاقات در این تیم، می توانست با پیگیری دغدغه های بازیکنان از این وضعیت جلوگیری کند اما هیچ گاه سخنی از کاستی ها نکرده است.

در نتیجه استقلال اکنون با مشکلاتی مواجه است که روd هم انباشته شده و تمام حواس و تمرکز بازیکنان را از آن‌ ها گرفته و بازیکنان در نهایت مجبور شدند اختلافات و مشکلات شخصی خود را هم در رسانه ها و خطاب به هواداران بگویند.

ادامه این روند و پرهیز فکری از حل مسائل مربوط به تیمش نتیجه ای جز زمین خوردن استقلال در مسیر قهرمانی نخواهد داشت. باید دید فکری چه زمانی دست از دشمنان بی نام و نشان بر می دارد و مشکلات تیمش را حل می کند؟

از طرفی باید دید هواداران استقلال که در این سال ها روزهای سختی را سپری کردند، چه واکنشی به انتقادات از کادرفنی و مدیریت تیم نشان خواهند داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید