جی پلاس

پنالتی ها به داد لیگ برتر ایران رسید/ یک پنالتی در دو بازی!+جدول ضربات پنالتی

افزایش چشم گیر ضربات پنالتی در لیگ بیستم باعث افزایش آمار گلزنی بازیکنان نیز شده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ لیگ برتر ایران از حیث گلزنی آمار جالبی ندارد و در هفته های برگزار شده، توپ های کمی وارد دروازه تیم ها شده است اما اشتباهات بازیکنان و خطاهای پرتعداد در مسابقات اخیر باعث ثبت یک رکورد ویژه شد. در بازی ماشین سازی و سپاهان رکورد بیشترین پنالتی در یک بازی با اعلام 5 ضربه پنالتی برای دو تیم شکسته شد.

اما این پایان ماجرا نبود؛ در بازی استقلال و گل گهر هم داور سه بار نقطه پنالتی را نشان داد تا به لطف این اتفاق، آمار گلزنی لیگ بالاتر برود. در هفته های گذشته هم پنالتی های زیادی اعلام شده است. به طور کلی 26 بار در 9 هفته برگزار شده از لیگ که تعدادی از بازی‌های آن هم برگزار نشده (یک بازی از هفته دهم برگزار شده است) اعلام پنالتی شده و 19 بار توپ وارد دروازه شده است؛ یعنی یک گل از نقطه پنالتی به ازای هر 5.7 گل در جریان بازی!

این تعداد گلزنی از روی نقطه پنالتی در بهترین لیگ های دنیا هم دیده نمی شود و مشخص نیست این موضوع را باید روی حساب قضاوت دقیق داوران بدون وجود VAR گذاشت یا اشتباهات مدافعان و یا تیزهوشی مهاجمان؟

در این بین صنعت نفت آبادان بیشترین سود را از ضربات پنالتی برده و از 4 پنالتی خود، 4 بار موفق به گلزنی شده است. بعد از این تیم استقلال، گل گهر، فولاد، ماشین سازی و پیکان با سه پنالتی در رتبه دوم هستند. در عوض تیم های آلومینیوم، مس، سایپا، نفت مسجدسلیمان و تراکتور هیچ گاه صاحب ضربه پنالتی نشده اند.

از نکات جالب اعلام یک ضربه پنالتی در هر دو مسابقه برگزار شده از لیگ برتر است. از طرفی به ازای هر 6 گل در جریان مسابقه، یک گل از روی ضربات پنالتی به ثمر رسیده است.

با این حال بازیکنان کمی هستند که در زدن ضربات پنالتی مانند طالب ریکانی مطمئن ظاهر شوند. مهاجم صنعت نفت هر 4 پنالتی خودش را تبدیل به گل کرده و در کورس آقای گلی قرار دارد؛ در نقطه مقابل امیر روستایی به هیچ وجه پنالتی زن خوبی نیست؛ او هر دو ضربه پنالتی اخیر تیمش را از دست داده است.

 

جدول_لیگ_برتر_براساس_ضربات_پنالتی

آمار_و_ارقام_لیگ_برتر_از_حیث_ضربات_پنالتی

دیدگاه تان را بنویسید