جی پلاس/ به مناسبت سالروز شهادت علی چیت سازیان؛

فرمانده اطلاعات عملیاتی که کوخ نشینان را به خود ترجیح می داد!

شهید چیت سازیان و همراهش سوار بر تویوتا قصد رفتن به کرمانشاه را داشتند که با خانواده ای از اهالی منطقه که کنار جاده ایستاده و از سرما به خود می لرزیدند، مواجه شدند و... .

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: من بودم و علی (۱) و تویوتا و زمستان سرد و سخت غرب و جاده ای که سفیدی برف آن را زیباتر از همیشه کرده و پیچاپیچش بر رمزآلودی منطقه افزوده بود و قرار بود ما را از منطقه عملیاتی به کرمانشاه برساند و خورشیدی که کم کم بساطش را جمع می کرد تا در پشت کوه ها خود را پنهان کند.

 

مرد و زن و بچه اش که گویا در بین راه مانده و از سرما به خود می لرزیدند، در کنار جاده منتظر راننده ای بودند که شاید دلش بسوزد و آنها را تا شهر برساند و انگار قرار بود که این راننده دل رحم کسی نباشد جز علی.

 

شاید برایت این پرسش پیش آمده که خب علی کیست، او همان پسر مو خرمایی زیبای خوش سیرتی است که مانند بسیاری از هم قطارانش در اوج جوانی سکان جنگ را به دست گرفته بودند تا نگذارند دشمن بعثی وجبی از خاک میهن شان را به یغما ببرد و چشم بد به ناموس شان داشته باشد و این علی فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۱۳۲ انصارالحسین بود و لبخندی همیشگی چهره زیبایش را زیباتر کرده بود.

 

نیش ترمزی زد و سرش را بیرون برد و گفت: برادر کجا؟ و با پاسخ مرد، از من خواست که پیاده شوم و خودش هم چنین کرد و از هموطن کرمانشاهی خواست تا با اهل و عیالش سوار شوند و خود ماشین را براند.

 

آنها که از اینهمه لطف، متعجب مانده بودند، به اصرار علی، سوار شدند و این من و او بودیم که به پشت تویوتا نقل مکان می کردیم.

 

سرمای سرسخت که انگار دلش می خواست قدرتش را بیشتر به رخمان بکشد کاری کرد که گویا استخوان هایمان خواب زده شده بودند و باد نیز برای این قدرت نمایی به یاری اش آمده بود و من و علی مچاله و مچاله تر می شدیم شاید حریف سرما شویم اما دریغ، من که طاقتم طاق شده بود به صدا درآمده و با عصبانیت از علی پرسیدم، آخر مگر تو او را می شناسی که ما را به این وضعیت انداخته ای؟!

 

در هوایی که دیگر به تاریکی نزدیک شده بود، خنده ای کرد و گفت: بله، اینها چند نفری از همان کوخ نشینانی هستند که امام فرمود یک مویشان به تمام کاخ نشین ها شرف دارد و همه سختی هایی که امروز من و تو می کشیم به خاطر همین هاست.(۲)

 

 

۱. شهید علی چیت سازیان (متولد ۱۳۴۱ مصادف با روز ولادت حضرت امیر"س" در همدان)، فرمانده اطلاعات عملیات لشکر 132 انصارالحسین (ع) که در چهارم آذرماه سال 66 در گامو به شهادت رسید. این لشکر متشکل از نیروهای استان همدان بود.

۲. برگرفته از خاطرات حمید حسام، از نویسندگان دفاع مقدس.

 

دیدگاه تان را بنویسید