دو مربی وزنه‌برداری مصر زندانی شدند

مدیر فنی و مربی تیم ملی وزنه‌برداری مصر به اتهام تهیه مواد نیروزای غیرقانونی و اختلاس پول به زندان متهم شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دو مربی برتر تیم ملی وزنه‌برداری مصر در جریان تحقیقات دولت درباره دوپینگ و سوءاستفاده از بودجه عمومی به زندان فرستاده شده‌اند.

تعدادی از وزنه‌برداران نخبه مصری از وزارت ورزش شکایت کرده‌اند که محمد موسی، مدیر فنی و محمد حُسنی، مربی تیم ملی در تهیه داروهای غیرقانونی نیروزا به اعضای تیم دست داشته‌اند.

براساس اخبار رسیده در قاهره، این مربیان با اتهام اختلاس، اتلاف پول عمومی و جعل اسناد رسمی روبرو هستند و توسط ورزشکاران متهم به جعل امضاهای خود شده‌اند.

موسی و حُسنی نخستین بار به مدت 4 روز در روز یکشنبه (29 دسامبر) به زندان فرستاده شدند؛ از آن زمان دادستان عمومی دستور داد که 15 روز دیگر بازداشت شوند.

محمود معقوب، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری مصر (EWF) که عضو هیئت اجرایی فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری (IWF) نیز است، از همکاری در کلاهبرداری رهایی یافته بود، اما هنوز هم در تحقیقات گسترده "تحت بررسی" بود.

فدراسیون وزنه‌برداری مصر به دلیل نقض متعدد قوانین ضددوپینگ که بسیاری از نوجوانان ملی‌پوش این کشور درگیر آن هستند از حضور در مسابقات بین‌المللی به مدت 2 سال محروم شده و نمی‌تواند در بازی‌های المپیک امسال در توکیو به رقابت بپردازد.

این فدراسیون همچنین توسط کمیته ملی المپیک مصر به حالت تعلیق درآمده و حق میزبانی مسابقات قهرمانی جهان در سال 2020 را از دست داد؛ این در حالی است که تحقیق در این خصوص، همچنان به سرپرستی اشرف صُبحی، وزیر ورزش مصر در جریان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید