چند روزی همقدم با شهید سلیمانی مقام-۵

سفر مشهدی که نیمه کاره ماند

عملیات آزادسازی خرمشهر در پیش بود و امیر که دلش می خواست از اولین نفرات ورودی به شهر باشد، از بانو خواست تا سفرشان را نیمه کاره رها کنند و به تهران بازگردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: با اینکه چند ساعتی از جاری شدن خطبه عقد میان امیرحسین(1) و زهره بانو(2) نگذشته بود، اما او باید می رفت، از مهمانان عذر خواست و راهی جبهه شد و قول داد که برای تعطیلات نوروز خود را به تهران برساند اما این وعده اش تنها با تماسی تلفنی تحقق پیدا کرد. 

فروردین رو به انتها بود که بالاخره امیر برگشت، اول اردیبهشت برای شام به خانه پدر امیرحسین دعوت شدند و همانجا برای رفتن به مشهد از حاضران خداحافظی کردند و با قصدی 10 روزه به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند.

روز دوم بود که امیر با پدرش تماس گرفت و ایشان او را از عملیاتی که برای آزادسازی خرمشهر تدارک دیده شده بود، با خبر کرد.

امیر که جزء آخرین افرادی بود که راضی به ترک خرمشهر شده بود، دلش می خواست به هنگام آزادی خرمشهر جزء اولین افرادی باشد که پا به خاکش می گذارد؛ همین موضوع باعث شد تا از بانو خواهش کند که به تهران برگردند و به او قول داد که بعد از پایان عملیات دوباره او را به زیارت امام رضا علیه السلام خواهد آورد.

بانو دلش می خواست همراه امیر برود اما او گفت که این بار امکانش نیست بگذار بعد از آزادی شهر و چون در همان اولین دیدار با امیرحسین توافق کرده بود که هیچ وقت مانع رفتنش به جبهه نمی شود، قبول کرد و تنها از امیر حسین خواست که قول بدهد سالم برگردد و او هم قول مردانه داد که تا 20 روز دیگر حتما در کنارش است.

 

1. شهید امیرحسین سلیمانی مقام که در هجدهم اردیبهشت سال 61 در عملیات الی بیت المقدس به هنگام آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.

2. بانو زهره رشیدیان، همسر شهید.

دیدگاه تان را بنویسید