چند روزی همقدم با شهید سلیمانی مقام-۲

با امیرحسین از خواستگاری تا جواب مثبت گرفتن

چشمان مهربان و لحن دوست داشتنی و حرف های منطقی امیرحسین به دل بانو نشست و نتوانست به این همه خوبی که در او جمع شده بود نه بگوید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: زهره بانو(1) دوران متوسطه را به پایان رساند و مدرک دیپلمش را گرفت و اواخر بهمن ماه بود که برای رضای خدا در نهضت سوادآموزی مشغول به کار شد.

همان روزها بود که با افسانه ساعتچی که از دوستانش بود برای دادن آزمون به مدرسه شهید مطهری رفتند و سپس از آنجا به پیشنهاد افسانه راهی خانه یکی از دوستان افسانه که از خانواده های جنگزده بودند رفتند اما از آنجایی که مادر خانواده در خانه نبود موفق به دیدارشان نشدند.

در راه بازگشت، افسانه که قصد داشت کم کم زهره بانو را با این خانواده آشنا کند مدام درباره خصوصیات مثبت آنها و نیز پسر بزرگشان صحبت می کرد.

چند روزی از این قضیه گذشت که افسانه با بانو تماس گرفته و گفت که پسر این خانواده قصد ازدواج دارد و من تو را به آنها معرفی کرده ام.

هنوز زمانی از این قصه نگذشته بود که امیرحسین(2) بی آنکه خودش را معرفی کند با لباس سپاه به محل کار بانو رفت و گفت برای پدرش کتاب می خواهد. 

زهره بانو که از نگاه های زیرچشمی امیرحسین کمی به این قضیه مشکوک شده بود، پاسخ داد: برادر ما اینجا کتاب نداریم ولی شما می توانید از فلان مکان کتاب امانت بگیرید.

حدسش درست از آب درآمد و یکی دو روز بعد از این ماجرا با خانه شان تماس گرفتند و قرار و مرار خواستگاری گذاشته شد.

همین که وارد خانه شدند، بانو دید که همان برادر سپاهی که به بهانه درخواست کتاب به محل کارش رفته بود، برای خواستگاری اش آمده است.

چشم های مهربان امیر و صحبت هایی که میانشان رد و بدل شد، مهرش را به دل بانو نشاند و توانست جواب بله را از او بگیرد و با خیال راحت برای دو هفته ای راهی جبهه های نبرد شود.(3)

 

1. بانو زهره رشیدیان، همسر شهید.

2. شهید امیرحسین سلیمانی که در عملیات آزادسازی خرمشهر و در تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه سال 61 به شهادت رسید.

3. برگرفته از خاطره همسر شهید.

دیدگاه تان را بنویسید