داستان برند خودمان را چگونه تعریف کنیم؟

در حال حاضر روایت داستان برند یا Brand Storytelling یکی از بهترین روش‌ها برای جلب توجه کاربران است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با بیان داستان برند می‌توان در قلب و ذهن کاربران نفوذ کرد.

چرا بیان داستان برند رمزی برای کسب موفقیت است؟

آرزوی هر کسب و کار، درگیر شدن کاربران و مشتریان با برند شرکت است. متاسفانه دستیابی به این آرزو روز به روز سخت‌تر می‌شود. در چنین شرایطی، یکی از بهترین روش‌ها برای به دست آوردن قلب کاربران و مشتریان بیان داستان برند (Storytelling) است.

داستان برند چیست؟ در این روش، کسب و کارها اقدام به روایت داستانی درباره برند خود می‌کنند. ارزیابی‌ها نشان داده بازخورد بسیار خوبی از این کار دریافته شده و به منظور اتصال یک استارت آپ به مشتریان کنونی و حتی جدید، روشی بسیار کارآمد است. Storytelling را می‌توان به نوعی یک پل بین کاربران و یک بیزینس دانست، به طوری که به شرکت اجازه می‌دهد بر اساس خصیصه مشتریان کنونی خود ارتقا پیدا کنند.

از طریق پست‌های وبلاگی تشریح‌کننده، کمپین‌های ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی و ارسال ایمیل انبوه، می‌توانید به بیان داستان برند خود بپردازید.

اهمیت بیان داستان برند برای موفقیت در ارتباط با مشتری

ارائه روایتی قابل درک و صمیمی درباره برند خود به مشتریان، نه تنها به آن‌ها برای خرید محصولات یا سفارش سرویس‌های شما دلیل ارائه می‌کند، بلکه به مشتریان ایده‌ای کلی پیرامون دلیل و هدف از پیدایش کسب و کارتان خواهد داد. تنها در این صورت به حداکثر نرخ مشارکت از سوی مشتریان خود دست پیدا خواهید کرد. آن‌ها به خاطر پی بردن به ریشه و دلیل پیدایش برند شما و سپس چگونگی رشد آن، ارتباطی بسیار نزدیک با آن پیدا کرده و به مروز زمان به شما وفادار خواهند شد. همانطور که می‌دانید، کاربران و مشتریان وفادار، با ارزش‌ترین چیزی است که یک کسب و کار می‌تواند در اختیار داشته باشد.

01

بر اساس تحقیقات Accenture Strategy، نزدیک به ۶۴ درصد مشتریان، بیشتر به برندهایی که به صورت مستمر درباره اهداف خود صحبت به میان می‌آورند، جذب می‌شوند. علاوه بر آن، ۶۵ درصد مشتریان، بر اساس کلمه‌ها، اعمال، ارزش‌ها و عقاید کارمندان یک مجموعه به خرید محصولات یا سفارش خدمات یک مجموعه متقاعد می‌شوند. بنابراین در طراحی داستان برند باید همه این موارد را در نظر داشت.

به عبارتی معرفی کارمندان شرکت، در صورت امکان همه آن‌ها، به مشتریان، روشی کارا برای جلب اعتماد آن‌ها است. اگر مشتری بداند کارمندان مجموعه به هدفی که شرکت بر پایه آن بنا شده اعتقاد راسخ دارند، به آن ایمان پیدا خواهد کرد.

02

امروز شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند موجودیت‌هایی بی‌صورت و گنگ باقی بمانند، در غیر این صورت، رقبایی که داستان برند خود را به طور شفاف تعریف کرده‌اند، مشتریان را خواهند ربود. همانطور که در ارتباط عادی بین انسا‌ن‌ها موضوع اعتماد، اصلی اساسی و فراموش نشدنی است، برای اعتماد بین مشتری و یک بیزینس نیز نمی‌توان قیمتی تعیین کرد.

 

استفاده از ترفند Storytelling برای کمک به رشد کسب و کار

برخلاف تصور، استفاده از راهکار Storytelling تنها محدود به نوشتن متنی درباره کسب و کار خود در صفحه «درباره ما» وب سایت نیست.

می‌بایست داستان برند را به طور کامل، وارد فرآیند دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی خود کنید. بهترین کار برای انتشار داستان برند شما خرید رپورتاژ آگهی خبرگزاری های معتبر از شرکت هایی مانند VIRLAN.co است.  به این ترتیب Storytelling تبدیل به بخشی جدانشدنی از وبلاگ، بازاریابی ایمیلی و فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی خواهد شد.

ویرلن

برای شروع باید بتوانید در سرتاسر مطالب نگارش شده در وب سایت خود، رابطه‌ای احساسی با مشتریان برقرار کنید. در تولید هر محتوایی داخل و خارج از وب سایت باید به این موضوع توجه کنید.

به عنوان نمونه می‌توان به کمپین‌های تبلیغاتی یا پست‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. بهتر است همه محتواهای کنونی وب سایت مخصوصا صفحه اصلی آن را مرور کرده و آن‌ها را بر اساس چیزی که اکنون یاد گرفتید، به‌روزرسانی کنید.

به عنوان مثال، اگر در صفحه اصلی وب سایت در پی تشویق کاربران برای دانلود آخرین اینفوگرافیک خود هستید، تنها آوردن بخش‌هایی از آن داخل صفحه اول وب سایت کافی نیست. در عوض، باید به کاربران، آن چه شما را به طراحی و تولید این اینفوگرافیک تشویق کرده است، توضیح بدهید.

نمونه‌ای از روش‌های برقراری ارتباط عاطفی با مشتری، بیان داستان برند به وسیله شرح فراز و نشیب‌های آن تا اینجاست. وقتی کاربر از دشواری‌هایی که تا اینجا با آن‌ها رو به رو شده‌ و از این دردها با موفقیت عبور کرده‌اید اطلاع پیدا می‌کند، ارزش و احترامش برای شما بیشتر خواهد شد.

یکی دیگر از روش‌های بسیار موثر، اجازه به کاربران و مشتریان و برای بیان داستان آن‌ها است. از طریق بررسی این داستان‌ها به اطلاعات بسیار مفیدی برای ترسیم راه آینده خود دست پیدا خواهید کرد. آن‌ها به یک کسب و کار اجازه می‌دهند به نیاز مشتریان به طور دقیق پی برده و از آن به بعد، داستان خود را به شیوه‌ای که بهتر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند، بیان کنند.

 

در ادامه توصیه می کنیم برای مطالعه مقالات آموزشی در حوزه برندینگ و دیجیتال مارکتینگ به وب سایت ویرلن virlan.com مراجعه کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید