حناچی:تکمیل خطوط 6 و 7 در گرو تامین 5 هزار میلیارد تومان

شهردار تهران می گوید: در حوزه توسعه حمل‌ونقل عمومی، در شرایط بسیار مساعد همکاری با دولت به سر می‌بریم. علی‌رغم وضعیت اقتصادی سخت دولت، موردی نبوده که برای حمایت از دولت تقاضا کنیم و به آن عمل نشود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم افتتاح دو ایستگاه از خط هفت مترو تهران گفت: در حوزه توسعه حمل‌ونقل عمومی، در شرایط بسیار مساعد همکاری با دولت به سر می‌بریم. علی‌رغم وضعیت اقتصادی سخت دولت، موردی نبوده که برای حمایت از دولت تقاضا کنیم و به آن عمل نشود.

وی گفت: امروز با رئیس شورای شهر تهران جلسه داشتیم که در آن پیشرفت ما در حمل‌ونقل عمومی با چینی‌ها مقایسه شد. ما با چینی‌ها همزمان شروع کردیم، اما آن ها در حال حاضر جلوتر هستند. البته این واقعیت را نیز باید در نظر گرفت که تولید ناخالص و درآمد سرانه خود را نمی‌توانیم با چین مقایسه کنیم.

شهردار تهران افزود: با همین وصف، در رنکینگ جهانی مترو تهران جزو پانزده متروی اول است. باید همین جا از زحمات بنیانگذاران و توسعه‌دهندگان مترو در دوره‌های مختلف تشکر کنیم.

حناچی گفت: بعضی شهرهای موفق سیاست «۵٠٠ متر تا ایستگاه مترو» را اجرا می‌کنند. در هر نقطه پاریس مرکزی، با پانصد قدم به یک ایستگاه مترو می‌رسید. مترو هنوز هم در این شهرها در حال توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: قول دادیم هر ماه یک ایستگاه افتتاح کنیم، بر این قولمان نیز هستیم؛ امیدواریم به زودی ایستگاه های جدید به شبکه ریلی تهران اضافه کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: واقعیت این است که علاوه بر هزینه‌های قبلی، برای تکمیل این دو خط باید پنج هزار میلیارد تومان دیگر هم هزینه کنیم؛ به ویژه حالا که با قول‌های خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه امیدوارتر هم شده‌ایم. 

حناچی یادآور شد:در خط هفت با تحریم مواجه شدیم و مشاوران نرم‌افزاری که خارجی بودند، پروژه را رها کردند؛ در این شرایط متخصصین داخلی کار را به انتها رساندند. در مورد خط شش هم که کاملا در شرایط بحرانی تحریم بودیم، تلاش کردیم اغلب تجهیزات در داخل تامین شوند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید