گزارش جی پلاس؛

ماشین های خودران به کمک برنامه‌نویس‌ها آمدند

کمپانی آمازون به تازگی یک خودروی خودران اسباب‌بازی تولید کرده که به برنامه‌نویس‌ها و توسعه‌دهندگان شبکه کمک می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، خودروهای خودران به اسباب‌بازی‌ها هم سرایت کرد. واحد ابری کمپانی آمازون به تازگی اعلام کرده که یک خودروی خودران اسباب‌بازی 399 دلاری ساخته است که هدف آن کمک به توسعه‌دهندگان شبکه است تا بتوانند فناوری خودروهای خودران را آزمایش کنند.

خودروی خودران اسباب‌بازی AWS DeepRacer از نظر اندازه، یک هشتم اندازه یک خودروی مسابقه واقعی است. خدمات وب آمازون حتی لیگ‌های ورزشی و جام‌های قهرمانی هم برگزار می‌کند که کارکنان خودش در این مسابقات با این خودروهای خودران رقابت می‌کنند. در این مسابقات رقابت بسیار تنگاتنگی بین کارکنان وجود دارد و در کنار آن، رقابت بسیار آموزنده‌ای است که کاملا جنبه آموزشی برای کارکنان دارد.

رقابتی دیگر هم قرار است به زودی برگزار شود که اولین لیگ خودروهای خودران جهان لقب گرفته است. اخبرا رسیده حاکی از آن است که این رقابت‌ها، فرصت خوبی را در اختیار کمپانی محاسبات ابری قرار می‌دهد تا افراد را به سمت امتحان خدمات یادگیری ماشینی و ثبت درخواست برای آن خودرو سوق می‌دهد.

2973060

با انتشار این خبر، موجی از پرسش‌ها در مورد علاقه آمازون به خودروهای خودران ایجاد شده است که سرمایه‌گذاری‌های سنگینی را روی کمپانی‌های خودروساز و فناورانه‌ای چون شرکت آلفابت انجام داده که رقیب جدی آمازون به شمار می‌رود.

در دورهمی‌های آکادمیکی که از سوی آمازون برگزار می‌شود، در مورد مدیریت ترافیک و نقشی که خودروهای خودران می‌توانند در کنترل آن داشته باشند، مطرح می‌شود. برای اطمینان از این موضوع، خودروهای خودران را مجهز به حسگرهایی می‌کنند تا بتوانند آن را بررسی کنند و تحت کنترل درآورند.

دیدگاه تان را بنویسید