یادداشت جی پلاس؛

برای جلال حسینی؛ بازیکن همیشه جنگنده در تیم ملی

برای خیلی‌ها، حتی بزرگترین مدافعان جهان هم 36 سالگی عدد بزرگی است و شاید یکی در میان برای تیم باشگاهی خود بازی کنند اما جلال حسینی در 36 سالگی نه تنها چیزهای زیادی از یک مدافع آماده کم ندارد که هیچ؛ بلکه تبدیل به رهبری قدرتمند، آماده و صد البته الگوی مناسبی برای بازیکنان پرسپولیس شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ کمتر از یک ماه قبل پرسپولیس توانست با انبوهی از مشکلات و کاستی‌ها و به لطف درایت برانکو و آمادگی بسیار بالای بازیکنانش و از خودگذشتگی بازیکنان مصدومی همچون سید جلال حسینی تا مرز قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا پیش برود اما حریف ژاپنی آماده تر از آن بود که لشکر سرخ بتواند با دستان بسته روی نیمکت، این تیم را از پا در بیاورد.

پرسپولیس قهرمان نشد اما کسی فداکاری بازیکنان این تیم را فراموش نکرده است. سید جلال حسینی یکی از بازیکنانی است که ثابت کرده برای تیمش در عین یک فرمانده قابل اتکا، مثل یک سرباز ساده می جنگد و چیزی کم نمی گذارد.

او نه تنها در پرسپولیس، بلکه در تیم ملی هم نمونه بارز یک مدافع جنگنده، از خود گذشته و فداکار بود که در مهم ترین موفقیت های تیم ملی در طول 11 سال گذشته، نقش آفرینی کرده و هیچ گاه از او کم و کاستی مشاهده نشده است.

سید جلال حسینی

سید جلال از روزی که زیر نظر قلعه نویی به تیم ملی دعوت شد و در جام ملت‌های آسیا 2007 به میدان رفت، نشان از ظهور یک مدافع میانی آماده داشت و در تمام این سال ها نه تنها ذره ای افت نکرد که بهتر شد و به نقطه اتکای سایر بازیکنان تبدیل شد.

روزی که او در بازی‌های رسمی تیم ملی پیش از جام جهانی نقش بی بدیلی ایفا کرد، کسی ذره ای تردید نداشت که مسافر جام جهانی روسیه نشود؛ نه برای ثبت در تاریخ، بلکه برای ثبت بهترین نتیجه تیم ملی در جام جهانی از عزم و اراده زیادی برخوردار بود.

او دعوت نشد اما دست از دفاع از تیم ملی و حمایت از ملی پوشان ایران برنداشت و بعد از جام جهانی تاکید کرد که منتقدان کی‌روش هم دوست داشتند تیم ملی ایران در جام جهانی نتیجه بگیرد و بعد از بازی‌های تیم ملی هزاران ایرانی در روسیه و میلیون‌ها ایرانی در شهرهای مختلف کشورمان به خیابان ریختند و خوشحالی کردند.

وقتی که صدمین بازی ملی خود را برای تیم ملی انجام داد، گفت: صددرصد حس خوبی بود اما از همه مهم‌تر سوپرایزی بود که کی‌روش و بچه‌ها قبل از ورود به بازی برایم مرور کردند و با ایجاد تونل ورودم به صدمین بازی ملی را برایم خاطره‌انگیز کردند. فکر کنم یکی از بهترین روزهای زندگی‌ام بود. از این موضوع خیلی خوشحالم. وقتی این اتفاق می‌افتد می‌توان بسیار خوشحال بود که این همه زحمتی در این سال‌ها کشیده‌ای بالاخره یک نتیجه‌ای به همراه داشته و حاصل عمر فوتبالی‌ام را شب گذشته دیدم. لحظات عالی را پشت سر گذاشتم و از کی‌روش و همه بازیکنان تشکر می‌کنم که همیشه به من لطف داشتند و یکی از بهترین روزهای زندگی‌ام رقم خورد.

یکی از اعضای صدتایی‌های تیم ملی فوتبال ایران پس از خداحافظی از تیم ملی گفت: امروز همانند این چند سال اخیر حامی تیم ملی کشورم و پرچم پرافتخار آن خواهم بود و می‌خواهم اکنون که دیگر تصمیم خداحافظی گرفته‌ام فقط در قامت هوادار مثل تمام مردم عزیز کشورم باشم.

سید جلال حسینی

حسینی بیش از 100 بار با افتخار پیراهن تیم ملی را به تن کرد و هیچ وقت منتی سر این تیم نگذاشت اما حالا که تصمیم گرفته برای همیشه از بازی های ملی کنار برود، کمترین انتظار از مسئولان تیم ملی و فدراسیون فوتبال برگزاری تشریفات لازم برای کنار رفتن حسینی از تیم ملی است تا برای همیشه بدعت نامناسب برای کنار رفتن بازیکنان تیم ملی کنار برود.

در شرایطی که تیم ملی توان برگزاری بازی های با کیفیت با تیم های بزرگ را برای قدردانی از بازیکنان بزرگ خود ندارد، سه دیدار با تیم های لبنان، فلسطین و قطر خواهد داشت که می تواند این مراسم را در حضور ملی پوشان فعلی ایران و کادرفنی تیم ملی که همشه روی توانایی سید جلال حسینی حساب کرده بودند، برگزار کند.

دیدگاه تان را بنویسید