شناسایی۴ هزار دانش آموز با رفتارهای پر خطر

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی سامانه مراقبت خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد ۴ هزار دانش آموز که رفتارهای پرخطر داشتند شناسایی شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نادر منصور کیایی درباره آسیب های اجتماعی دانش آموزان اظهار کرد: برای شناسایی آسیب های اجتماعی دانش آموزان سامانه ای به نشانی www.moraghebat.medu.ir در وزارت آموزش و پرورش راه اندازی کرده ایم.

وی افزود: تمام مدارس کشور به این سامانه متصل هستند و با آغاز سال تحصیلی فاز اصلی سامانه آغاز به کار کرد.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در سامانه مراقبت آسیب های اجتماعی همانند اعتیاد، خودزنی، خودکشی و دیگر آسیب ها به صورت پرسش از مدیران ذکر شده است تا آنان درباره آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر دانش آموزان پاسخ دهند.

وی بیان کرد: سوالات در قالب دو دسته که نخست به وضعیت خطرپذیری مدارس کشور می پردازد و دسته دوم نیز فراوانی وضعیت رفتارهای پرخطر را ارزیابی می کند.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی با بیان اینکه شیوه کار ما اغنایی است تاکید کرد: از مدیران مدارس درخواست کرده ایم تا در این سامانه فعال عمل کنند و آسیب های اجتماعی را ثبت کنند.

وی ادامه داد: ما از روش های مختلف آموزشی، آگاه سازی، مددکاری و ... نیز استفاده می کنیم و همچنین در مناسبت هایی همچون هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس نیز فعالیت های فرهنگی داریم.

وی تصریح کرد: دانش آموزان در معرض خطر را نیز شناسایی می کنیم و به آنان خدمات آموزشی، درمانی، مددکاری ارائه می دهیم.

وی افزود: ۴۵ درصد از مدارس تحت پوشش آموزش پیشگیری هستند. در سال تحصیلی گذشته ۴ هزار دانش آموز دارای رفتارهای مخاطره آمیز شناسایی شد که آنان به کمک های فوری نیاز داشتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید