امدادرسانی به 555نفر در سیل 7 استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به 555 نفر درپی وقوع سیلاب در هفت استان کشور خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مرتضی سلیمی در تشریح عملیات سازمان امداد و نجات در حادثه سیل، آبگرفتگی و طوفان که از ٣٠ آبان ماه آغاز شده است، اظهارکرد: تا ساعت ٦:٣٠ صبح امروز جمعه هفت استان ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، گلستان و هرمزگان تحت تاثیر سیل، آبگرفتگی و طوفان قرار گرفتند که درمجموع در ٢٣ شهر ، روستا و مناطق عشایرنشین، عملیات انجام گرفت.

وی با بیان اینکه در این عملیات به  ٥٥٥ نفر امدادرسانی شد، گفت: همچنین  ٢٣ نفر در پنج دستگاه چادر اسکان اضطراری داده شدند و متاسفانه دو تن نفر در روستای چاووشی خورموج بر اثر وقوع سیل و یک تن نیز در بخش الوار گرمسیری اندیمشک به دلیل اصابت صاعقه جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اسامی سه جانباخته سیل و صاعقه را طاهره محمدی٤٢ ساله، علیرضا گلشن ١٤ ساله و غریبخان توسلی ٦٥ ساله اعلام کرد.

وی با بیان اینکه عملیات تخلیه آب از 43 واحد مسکونی نیز انجام شده است، گفت: طی این سه روز  ٤٠ تیم شامل ١٧٦ نفربه این مناطق اعزام شده و تاکنون  ٢٩٣ تخته پتو، ١١٩ تخته موکت، ٢٦٠ کیلوگرم نایلون،  ١٠٥ ست شستشو و ١٣٧٠ قوطی کنسرو میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

به گفته سلیمی عوامل امدادونجات در این مناطق همچنان در آماده باش هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید