سالاری:

تخلف شهرداری در اعطای مجوز به دو مجتمع تجاری در فضای سبز تثبیت شده

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در بررسی دو پلاک ثبتی فضا سبز که آن‌ها تخلف رخ داده است، گفت: شهرداری تهران به جای پرداخت هزینه تملک خیابانی که از وسط فضای سبز عمومی عبور کرده ، مجوز احداث بنای تجاری در این ملک را داده که این اقدام تخلف است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد سالاری در بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در جریان بررسی پرونده باغی واقع در منطقه ۱۸ محله یافت آباد، اظهارکرد: این ملک که دارای مساحت ۷۶۷۲ مترمربع است کاربری آن از سال ۹۱ و با ابلاغ طرح تفصیلی به عنوان فضای سبز عمومی تثبیت شده تعیین شد که تا سال ۱۴۰۰ هیچگونه ساخت و سازی نباید در آن صورت می گرفت اما شهرداری در جریان اجرای طرح‌های توسعه شهری، خیابانی را از وسط این ملک عبور داده و برای احداث این خیابان تعداد ۵۳ کنده و ۱۷۳ درخت این ملک قطع شده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل رای کمیسیون ماده ۷ بدوی این بوده که طبق مصوبه شورای شهر وقت، هم جریمه ۵ برابری و هم ماده ۴( پرداخت جریمه در مراجع قضایی) و تبصره یک ماده  ۶ ( تصرف به نفع شهردری) برای این ملک اعمال شود این در حالیست که درخت‌ها توسط شهرداری کاشته شده بود .

سالاری با اشاره به رای کمیسیون تجدید نظر باغات شورای شهر گفت: باغ بودن این ملک مشخص است اما تلاش شد به فضای سبز تثبیت شده تبدیل شود چون فضای سبز تثبیت شده بر باغ مقدم است ولذا هیچ ساخت و سازی نباید در آن صورت گیرد بنابراین رای کمیسیون تجدید نظر این است که در خصوص عوارض تعیین شده درکمیسیون بدوی ماده ۷ اخذ عوارض حداکثری مصوب شورا دریافت شود، غرس ۲ برابری هم انجام شود و کاربری ملک همچنان فضای سبز تثبیت شده حفظ شود .

وی در خصوص تخلف شهرداری تهران در این ملک اظهار کرد: شهرداری تهران به جای پرداخت هزینه تملک خیابانی که از وسط ملک عبور کرده، مجوز احداث بنای تجاری در این ملک را داده که این اقدام خلاف طرح تفصیلی  و جزو اقدامات غیرقانونی شوراهای معماری است. لذا رای ما این است که هم به تخلف شهرداری رسیدگی و هم ماده ۴ اعمال شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید