دانشجویان دانشگاه های کرمانشاه و کردستان:

ترجیح می دهیم در کنار مردم باشیم تا در خوابگاه/ مطمئن نیستیم خوابگاه‌ها در برابر پس‌لرزه‌ها مقاوم باشند

خبرها حکایت از آسیب‌دیدگی شدید برخی شهرهای غربی کشور بر اثر زلزله یکشنبه‌شب دارد. شهرهایی که اغلب آنها میزبان دانشجویان زیادی هستند اما این دانشجویان از سلامتی خودشان خبر می‌دهند.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، وقتی حادثه‌ای مانند زلزله اتفاق می‌افتد هر شنونده‌ای پیش از هر چیز به آشناها یا فامیل‌هایش که احتمالاً در محل زلزله بوده‌اند فکر می کند و جویای احوال آنها می‌شود. خانواده دانشجوهایی که در دانشگاه‌های شهرهای زلزله‌زده زندگی می‌کنند هم از این قاعده مستثنی نیستند، عده‌شان هم کم نیست. هرکدام از شهرهای ایلام، کرمانشاه و کردستان دانشگاه‌هایی بزرگ با تعداد زیادی دانشجو دارند. تعدادی از این دانشجوها خبر از سلامتی‌شان می‌دهند اما بعضی از آنها از سرمای هوا و نرسیدن امکانات کافی برای اسکان شکایت می‌کنند.
 
محمد کریمی دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه می‌گوید: «تا جایی که من می‌دانم کسی در خوابگاه‌های دانشگاه آسیب‌ندیده است اما فضای روانی بسیار بدی بر دانشجوها حاکم است. بعضی از دانشجوها نزدیکانشان را از دست داده‌اند. این خبرها به‌سرعت بین دانشجوها می‌پیچد و همه را در اندوه فرومی‌برد. از طرفی بسیاری از دانشجوها به‌شدت ترسیده‌اند و چون خیلی از آنها امکان بازگشت به شهرهایشان را ندارند از نظر روحی در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند. بدترین مسئله این است که ما نمی‌دانیم خیلی از هم‌دانشگاهی‌های کرمانشاهی ما چه وضعیتی دارند. همه نگران دوستانشان هستند و وسایل ارتباطی به خوبی عمل نمی‌کنند.»
 
او در مورد وضعیت ساختمان خوابگاه دانشگاه هم می‌گوید: «ساختمان خوابگاه و دانشگاه آسیب‌هایی دیده‌اند. مانند شکسته شدن شیشه‌ها و یا ترک برداشتن دیوارها اما تخریب خیلی جدی نبوده است، با این وجود دانشجوها از اینکه دوباره به خوابگاه برگردند وحشت دارند.»
 
کریمی ادامه می‌دهد: «پس‌لرزه‌های زلزله یکشنبه‌شب به‌قدری شدید بود که همه را از برگشتن به درون ساختمان‌ها ترسانده است. از طرفی ما نمی‌دانیم ساختمان‌ها چقدر آسیب‌دیده‌اند و آیا می‌توانند مقاومت کنند یا نه.»
 
او امکانات اسکان دانشجوها را فعلاً مناسب نمی‌داند و می‌گوید: «دیشب را در حیاط و منطقه فضای باز گذراندیم اما سرمای هوا باعث می‌شود که به چادر و وسایل گرمایشی بیشتری نیاز داشته باشیم. البته گفته می‌شود که امشب می‌توانیم به خوابگاه برگردیم اما خیلی از دانشجوها از بازگشت به داخل ساختمان‌ها وحشت دارند.»
 
حسین خاقان دانشجوی سال سوم دانشگاه کردستان می‌گوید: «ما را در حال حاضر درون مسجد جا داده‌اند و شرایط بدی نداریم. خانواده‌های تمام دانشجوها دائم تماس می‌گیرند و ابراز نگرانی می‌کنند اما کسی از دانشجوهای خوابگاهی آسیب ‌ندیده است.»
 
او می‌گوید: «هنوز به ما اعلام‌نشده که کی می‌توانیم به خوابگاه برگردیم اما همه فعلاً ترجیح می‌دهند دور هم و در کنار مردم باشند تا اینکه به درون ساختمان‌ها برگردند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید