اولین «موکب دانش‌آموزی» در کربلا راه‌اندازی شد

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: امسال یک هزار دانش آموز از استانهای سراسر کشور با شرکت در پیاده روی بزرگ اربعین در موکب دانش آموزی انصارالمهدی در شهر کربلا حضور خواهند داشت و میزبان دانش آموزان کشورهای لبنان، سوریه، گرجستان، ترکیه و آذربایجان در اولین موکب دانش‌آموزی در کربلا خواهیم بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حامد علامتی امروز یکشنبه چهاردهم  آبان در نشستی با اصحاب رسانه در خصوص اولین موکب دانش آموزی اربعین حسینی، اظهار کرد: ما طی 5 سال گذشته کاروان پیاده روی "درمسیربهشت" را برگزار کردیم. اکنون پس از بررسی نقاط قوت و ضعف آن و با نظر کارشناسان و کمک اعضا و مربیان بر آن شدیم با رویکرد جدید این حرکت ناب را پربارتر و معنوی تر کنیم.
وی ادامه داد: در رویکرد جدید برخلاف سالهای گذشته، کاروان در مسیر بهشت متمرکز نخواهد بود بلکه به استانها تفویض اختیار شده و تمرکز در کربلا در قالب موکب انصارالمهدی خواهد بود که پذیرای زائران امام حسین (ع) هستیم؛ به این صورت که هر استان در قالب کاروان در مسیر بهشت دانش آموزان را به کربلای معلی می آورد و میعادگاه همه کاروان ها در کربلا خواهد بود.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در خصوص زمان حرکت کاروان‌های استانی گفت: حرکت کاروان ها از روز گذشته (شنبه 13آبان) آغاز شده و پیاده روی بین دو حرم هم از روز دوشنبه آغاز می شود. از روز سه شنبه موکب ما در نزدیک حرم سیدالشهدا در خیابان باب القبله پذیرای گروه‌های دانش آموزی خواهد بود. ما صبحانه، ناهار،شام و بیتوته در خدمت میهمانان خواهیم بود و از روز سه شنبه تا پایان روز جمعه با برنامه‌های هیات های انصارالمهدی شامل سخنرانی ، مداحی و سینه زنی در خدمت دانش آموزان هستیم.
وی در خصوص تعداد شرکت کنندگان در مراسم اربعین گفت: پیش بینی می کنیم یک هزار دانش آموز از استان های سراسر کشور در این موکب حضور خواهند داشت.


برای دانش آموزان خارجی هم موکب داریم


علامتی با اشاره به اینکه علاوه بر موکب دانش آموزان ایرانی موکب دیگری به پذیرایی از دانش آموزان اختصاص یافته است گفت: از کشورهای لبنان،سوریه، گرجستان،ترکیه و آذربایجان در این موکب شرکت خواهند کرد.

وی در خصوص افراد مجاز به شرکت در این موکب گفت: همه اعضاء و مربیان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان می توانند رایگان از خدمات ما استفاده کنند. هزینه‌ها همگی از محل مشارکت‌های مردمی و کمک خیرین تامین می شود.


دانش آموزان می توانند با پدر یا برادر خود در موکب حضور داشته باشند


دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اشاره کرد: به دلیل پایین بودن سن دانش آموزان شرکت کننده در پیاده روی اربعین به آنها اجازه داده شده است به همراه یکی از بستگان درجه اول یعنی پدر و برادر خود در موکب حضور داشته باشند.


وی افزود: هماهنگی های لازم با وزارت آموزش و پرورش ایران و عراق انجام شده است.


علامتی به حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه در مراسم روز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: در روز اربعین به عنوان سخنران اصلی در خدمت ایشان خواهیم بود.


پیاده روی از نجف تا کربلا


وی اعلام کرد: مسیر پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا خواهد بود که بین دو و نیم تا سه روز از روز دوشنبه تا چهارشنبه به طول می انجامد. طول مسیر حدودا 85 کیلومتر خواهد بود.


دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: استان‌های اردبیل، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، البرز و زنجان تا امروز کاروان های خود را اعزام کرده اند و ترددها از مرزهای مهران و شلمچه و چذابه انجام خواهد شد. بازگشت دانش آموزان هم از روز جمعه به کشور آغاز می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید