وکیل قاتل ستایش: شاید حکم اعدام فردا اجرا نشود

مجتبی فرح‌بخش، وکیل دادگستری، بیان کرد: خبر احتمال تعویق حکم اعدام امیرحسین به من هم داده شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در حالی که در خبرها آمده بود قرار است فردا صبح، قاتل ستایش قریشی، پای چوبه دار برود، امروز خبر رسید که احتمال تعویق این حکم وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران از احتمال به تعویق افتادن اجرای حکم اعدام قاتل ستایش قریشی کودک هفت ساله افغان خبر داد. غلامحسین اسماعیلی درباره چگونگی اجرای حکم اعدام و قصاص نفس قاتل کودک هفت ساله افغان افزود: طبق دستور، فردا 27 مهر حکم باید اجرا شود البته اگر دستور جدیدی نرسد. صحبت‌ها و مذاکراتی مبنی بر به تعویق افتادن اجرای حکم اعدام شده اما هنوز خبر جدیدی در این باره به دست نیامده است.

در همین زمینه، مجتبی فرح‌بخش، وکیل امیرحسین، درباره صحت این موضوع به خبرآنلاین می‌گوید: خبر احتمال تعویق حکم اعدام به من هم رسیده و امیدواریم چنین اتفاقی بیفتد. 

این وکیل دادگستری ادامه داد: در صورتی که فردا حکم اعدام انجام نشود، اقداماتی را در دستور کار داریم که بتوانیم از خانواده ستایش رضایت بگیریم که انجام قصاص منتفی شود و در عین حال، برای حکم اعدام هم تصمیماتی داریم که اگر ممکن باشد،‌ از روش‌های قانونی درباره آن اقداماتی را انجام بدهیم. 

فرحبخش بیان کرد: ما شرایط روحی سخت خانواده ستایش را درک می‌کنیم اما امیرحسین هم نوجوانی بوده که در سن زیر 18 سال مرتکب این قتل شده و خوب است شرایط او هم در نظر گرفته شود. 

او درباره انتقاداتی که درباره نحوه دفاع از امیرحسین انجام گرفته توضیح داد: من نمی‌دانم کسانی که این حرف‌ها را می‌گویند این پرونده را مطالعه کرده‌اند یا نه، من به عنوان وکیل این متهم، تمام توانم را برای دفاع از او انجام داده‌ام، بیش از 40 صفحه لایحه نوشته‌ام، تلاش کرده‌ام ایرادات شکلی و محتوایی که در روند رسیدگی وجود داشته را تذکر دهم، از همه روش‌های قانونی استفاده کرده‌ام و باز هم این تلاش‌ها را ادامه می‌دهم و امیدواریم که مجازات امیرحسین چیزی به جز اعدام باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید