سردار رحیمی: ضعیف بودن مجازات‌ها عامل تکرار مجدد جرایم است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: یکی از دلایلی که باعث می‌شود مجرمان مجددا به سمت ارتکاب جرم بروند، ضعیف بودن مجازات‌ها است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه نمایشگاه طرح رعد 3 که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کلانتری‌ها و سرکلانتری‌ها کارهای بزرگی در جهت برخورد با جرم صورت گرفته است و همکارانمان مردانه برای جنگ با مخلان نظم جامعه وارد صحنه شدند.

وی در ادامه افزود: در طرح رعد 3 که نمونه‌ای از عملکرد همکاران ما است، 155 مخفیگاه سارقان و مال خران و خرده‌فروشان مواد مخدر شناسایی شد و نیروهای پلیس به این اماکن با حکم قضایی ورود کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ عنوان کرد: 227 سارق و مال‌خر و 12 باند سرقت که بیشتر اقدام به سرقت خودرو می‌کردند دستگیر شدند و همچنین یک باند چهار نفره خانوادگی که اقدام به سرقت می‌کردند نیز شناسایی شدند.

سردار رحیمی همچنین به کشف تعداد زیادی خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار کشفیات وسایل نقلیه، 50 دستگاه لپ تاپ نیز از سارقان کشف شد. همچنین افرادی که 5 تن از سیم‌های برق شهر تهران به سرقت برده بودند، در حین ذوب کردن سیم‌های برق توسط پلیس دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اذعان کرد: طی اجرای این طرح یک باند سرقت عتیقه هم دستگیر شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر مجازات‌های پیش بینی شده برای مجرمان ضعیف است و همین امر موجب شده تا سارقان مجددا به جرم خود ادامه دهند و باید در قانون برای مجرمان مجازات‌های سنگینی پیش‌بینی شود تا بازدارندگی داشته باشد.

سردار رحیمی گفت: بیشترین خودرویی که در تهران سرقت می‌شود، خودرو پراید است و این به آن معنا است که ایمنی این دسته از خودروها ضعیف است و باید شرکت‌های خودروساز نسبت به ارتقای ایمنی این وسیله نقلیه اقدام کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان افزود: 100 پلیس در شهر تهران مجهز به دوربین شدند. همچنین قرار است تا یک ماه آیند 200 دستگاه خودروی سمند به مجموع پلیس تهران اضافه شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید