کاهش ۵ درجه‌ای دمای در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی طی ساعات آتی به کشور خبر داد و گفت: با ورود این جریانات بارشی، شمال، شمال غرب، البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس و شرق کشور با باران و کاهش دمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای مواجه می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: از ساعتی دیگر سامانه بارشی و جریانات خنک شمالی وارد کشور می‌شود و استانهای واقع در شمال غرب و به‌تدریج سواحل دریای خزر را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: طی ساعات آتی نوار شمالی کشور با ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید مواجه خواهد شد؛ این وضعیت در روز سه‌شنبه با شدت بیشتری ادامه می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه بارشها در نوار شمالی ادامه می‌یابد و کاهش دمای هشت تا 12 درجه‌ای دما در استانهای واقع در شمال البرز و 6 تا هشت درجه‌ای دما در جنوب البرز پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، از اواخر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه بارشهای شدید باران در سواحل دریای خزر به‌وقوع می‌پیوندد که احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها در استانهای شمالی دور از ذهن نخواهد بود.

وی افزود: طی روز چهارشنبه نیز استانهای شرقی کشور با وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دمای 6 تا هشت درجه‌ای مواجه می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: رشد ابر، وزش باد و بارش باران در روز چهارشنبه نیز دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استانهای چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد را در برمی‌گیرد؛ طی همین مدت نیز دریای خزر و خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه، اهواز با 36 درجه بالای صفر را گرمترین و شهرکرد با یک درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 26 درجه بالای صفر رسید که طی 24 ساعت آینده شاهد کاهش دمای پنج درجه‌ای پایتخت خواهیم بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید