کاهش دما در نیمه شمالی ایران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور خبرداد وگفـت: برای این منطقه به علت استقرار سامانه بارشی، بارش به صورت رگبار پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احد وظیفه گفت‌: براساس تحلیل آخرین نقشه‌ های پیش‌ یابی و داده های هواشناسی، از فردا (۲۴مهر) با نفوذ سامانه بارشی ابتدا برای استان‌ های واقع در شمال غرب و بتدریج سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. در روز سه شنبه (۲۵مهر) به علت استقرار سامانه بارشی روی شمال کشور برای مناطق شمالی استان‌ های شمال غرب، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق بارش به صورت رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید،کاهش محسوس دما به اندازه ۵ تا۱۰ درجه به ویژه برای نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از بعدازظهر دوشنبه (۲۴مهر) و روز سه شنبه (۲۵مهر) برای استان‌ های تهران، قزوین، زنجان، قم، سمنان و شمال استان‌ های اصفهان و مرکزی، شرق استان‌ های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شمال سیستان بلوچستان وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌ بینی می‌ شود و در اواخر وقت روزهای دوشنبه و سه شنبه شدت زیاد بارش در سواحل دریای خزر به‌ ویژه استان‌ های گیلان و مازندران منجر به آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، سه‌شنبه دریای خزر مواج می‌شود.

وی درباره وضعیت هوای تهران در روزهای آینده گفت:برای تهران روز دوشنبه (۲۴مهر) آسمانی صاف تا کمی ابری و وزش باد دربعدازظهر، وزش باد شدید اوایل شب و افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۲۴ و ۱۶ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (۲۵مهر) آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای۲۰ و ۱۰ سانتیگرادپیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی طی هشداری اعلام کرد: از اواخر وقت دوشنبه (۲۴مهر) با نفوذ جریان‌های شمالی در استان‌ های گیلان، مازندران، اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و سه شنبه (۲۵مهر) در شرق مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی، رگبار باران گاهی رعد برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود که انتظار می رود پیامد آن آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق باشد. همچنین روز سه شنبه (۲۵مهر) کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۲ درجه در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین دریای خزر طی روزهای دوشنبه (۲۴مهر) و سه شنبه (۲۵مهر) مواج خواهد بود. از این رو توصیه می شود شناورهای سبک و تفریحی احتیاط لازم را به کار گیرند.

 

دیدگاه تان را بنویسید