150 نفر در آتش سوزی جنگل های کالیفرنیا ناپدید شدند

پلیس آمریکا اعلام کرد: بیش از ۱۵۰ نفر در آتش سوزی‌های جنگلی اخیر در کالیفرنیا مفقود شده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پلیس محلی کالیفرنیا با بیان اینکه در جریان آتش‌سوزی‌های جنگلی اخیر در شمال این ایالت از بیش از ۱۵۰ نفر اطلاعی در دست نیست، اعلام کرد: دست کم ۱۵ تن کشته و بیش از ۱۵۰۰ خانه تخریب شده است.

برخی رسانه‌های داخلی آمریکا شمار تلفات این حادثه را تاکنون ۱۷ تن اعلام کرده‌اند.

پلیس کالیفرنیا همچنین اعلام کرد: یکی از مناطق شمالی از شهر سانفرانسیسکو بیشترین میزان خسارت را از این آتش‌سوزی دیده است و کل منطقه در آتش سوخته است.

گزارش می شود که یک آتش سوزی تازه در نزدیکی ناحیه اوکمونت شهر سانتا رزا، شهری که بیشترین خسارات را در این حوادث دیده بود، شروع شده است.

صدها خانه در سانتا رزا در آتشی سوخته که گفته می شود حرارت آن شیشه ماشین ها را ذوب می کند.

طبق اعلام مقامات محلی ایالت کالیفرنیا ۱۵۵ نفر در جریان این آتش‌سوزی ناپدید شده‌اند هرچند این امکان وجود دارد به دلیل همهمه و شلوغی در زمان تخلیه مناطق حادثه دیده اطلاعات آنان ثبت نشده باشد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، این آتش‌سوزی در ایالت کالیفرنیا در نوع خود مرگبارترین بوده و دود ناشی از آن حتی در سانفرانسیسکو و در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری محل حادثه هم مشاهده شده است.

علت این آتش سوزی ها که یکشنبه شب شروع شد هنوز معلوم نیست اما دلیل اصلی گسترش سریع آن بادهایی به سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت در هوای داغ و شدیدا خشک است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید