پیرزن جاجرمی جان یک توله یوزپلنگ را نجات داد

پیرزن منطقه میاندشت جاجرم استان خراسان شمالی توله 6ماهه یوزپلنگ را که از ترس چندین قلاده سگ به بالای درختی پناه برده بود از مرگ حتمی نجات داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رئیس اداره محیط زیست جاجرم در این زمینه اظهار کرد: حدود 10 روز پیش سه قلاده توله یوزپلنگ به همراه مادرش در 40 کیلومتری منطقه محل سکونت خانواده این پیرزن تصویربرداری شده بود که این یوزها روز گذشته (شنبه) برای یافتن طعمه به محل زندگی این افراد نزدیک می شوند.

سید محمد موسوی سلطان آبادی، گفت: سگ ها پس ازمشاهده یوزپلنگ ها، آن ها را دنبال می کنند که یکی از توله ها در بالای درخت پناه می گیرد و زن روستایی هم با مشاهده چنین وضعیت به مدت 2 ساعت مقابل سگ ها قرار می گیرد.

وی افزود: پس از گذشت حدود 2 ساعت یکی از پسرانش به این محل می رسد و محیط بانان را در جریان امر قرار می دهد که آن ها هم یوز را پس از امن کردن منطقه به مسیری که خانواده اش رفته بودند، هدایت می کنند.

رئیس اداره محیط زیست جاجرم با اشاره به اینکه تخمین زده می شود حدود هفت یوزپلنگ در این منطقه باشند، گفت: در 10 روز گذشته از 5 قلاده یوز فیلم بردای و تصویربرداری شده است.

منطقه میاندشت جاجرم با گستره 84 هزار و 435 هکتار دارای مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان پناهگاه حیات وحش در 10 کیلومتری شرق شهرستان جاجرم قرار دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید