پذیرفته‌شدگان دکتری 96 چگونه می‌توانند سال بعد هم در آزمون شرکت کنند؟

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که در دوره دکتری سال 96 در دانشگاه‌های آزاد، دانشگاه غیر انتفاعی و پردیس‌های خودگران پذیرفته شده می‌توانند سال آینده در آزمون دکتری شرکت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مدتی است که نتایج نهایی دکتری 96 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته و دانشگاه‌ها اعم از دانشگاه‌های سراسری، دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی و پردیس‌های خودگردان در حال ثبت نام از پذیرفته شدگان خود هستند. با این حال بسیاری از داوطلبانی که از نتیجه آزمون خود رضایت کافی ندارند و قصد دارند تا سال دیگر در آزمون دکتری شرکت کنند در این بلاتکلیفی قرار گرفته‌اند که حالا با وجود پذیرفته شدن در دوره شبانه دانشگاه‌های سراسری، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پردیس‌ها در کنکور دکتری سال 97 شرکت کنند؟

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: تا سال گذشته عدم ثبت نام در دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه غیر انتفاعی و پردیس سبب محرومیت از شرکت در دوره دکتری می‌شد اما بر طبق آخرین تغییرات عدم ثبت نام پذیرفته شدگان دوره دکتری به غیر از «روزانه» سبب محرومیت از شرکت در کنکور دکتری سال آینده نمی‌شود.

او افزود: سایر داوطلبانی که پس از مصاحبه در دانشگاه‌‌های آزاد، غیرانتفاعی و پردیس‌ها پذیرفته شده‌اند می‌توانند در کنکور دکتری سال بعد شرکت کنند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید