74 سارق طی 24 ساعت دستگیر شدند

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ جزییات اجرای طرح سراسری برخورد با مالخران را تشریح کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه طرح دستگیری این افراد که در مقر مرکزی آگاهی پایتخت برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با دستور رییس پلیس پایتخت، طرح کنترل واحدهای صنفی و برخورد با خرید و فروش اموال مسروقه در دستور کار قرار گرفت و در مرحله اول اجرای این طرح بیش از 1000 واحد صنفی کنترل و بررسی شد که خوشبختانه در بررسی‌های انجام شده تنها از 30 واحد صنفی، اموال مسروقه کشف شد که این افراد دستگیر شدند.

وی افزود: همچنین اقدامات مشکوکی در حدود 70 واحد صنفی انجام شده بود که همکاران من در حال بررسی و تطبیق اطلاعات اموال موجود در آنها هستند و در صورتی که مسروقه بودن این اموال ثابت شود، اقدام به دستگیری آنها خواهد شد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره اموال کشف شده از متهمان دستگیر شده نیز گفت: بیش از 1000 عدد لاستیک که عمدتا متعلق به خودروهای مدل بالا و شاسی بلند هستند از این افراد کشف شده است. همچنین بیش از 200 دستگاه پخش موسیقی و 50 دستگاه لپ‌تاپ نیز کشف شده است که کارشناسان در حال شناسایی مالکان این لپ‌تاپ‌ها هستند.

دستگیری 74 سارق

محمدیان همچنین از دستگیری 74 سارق در 24 ساعت گذشته خبر داد و تصریح کرد: برخی از این سارقان نیز با این مالخرها در ارتباط بوده و برخی دیگر نیز توسط مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته وی، یک گروه از سارقان با ایجاد کارگاهی اقدام به سندنمره و تغییر اصالت خودروهای مسروقه و فروش آن می‌کردند که با اقدام مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند. این سارقان خودروی تصادفی را خریده و اطلاعات آن را با خودروی سرقتی تغییر می‌داده و به فروش می‌رساندند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه افراد دستگیر شده نمی‌توانند پروانه کسب دریافت کنند، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر تعداد سرقت قطعات خودرو در تهران از 54 درصد در سال‌های قبل به 38 درصد رسیده است.

محمدیان همچنین درباره آزادی متهمان دستگیر شده با وثیقه اظهار کرد: در بین افراد دستگیر شده 8 محکوم قطعی نیز حضور دارند که خود را برای اجرای احکام معرفی نکرده بودند و به عبارتی از مجرمان فراری به حساب می‌آیند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین از شهروندان درخواست کرد که موارد ایمنی را در استفاده از خودروها رعایت کرده و از سیستم‌ها و امکانات مدرن برای حفاظت از اموال خود استفاده کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید