بطحائی: محافظت و ایمنی را به دانش آموزان یاد نداده ایم

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما ریاضی و فیزیک را به دانش آموزان خوب یاد داده‌ایم اما محافظت و ایمنی را به آنها نیاموخته‌ایم.

لینک کوتاه کپی شد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به فرزندان خود یاد نداده ایم چگونه خود را در برابر خطر محافظت کنند گفت: در همین حادثه داراب اگر دختران کمربند ایمنی بسته بودند اتفاقی در این ابعاد نمی‌افتاد، زیرا اتوبوس فقط واژگون شده بود. تقصیر آموزش و پرورش است، ما ریاضی و فیزیک را خوب یاد داده‌ایم اما محافظت و ایمنی را به دانش‌آموزان نیاموخته ایم.

به گزارش ایسنا، محمد بطحایی در نشست هم اندیشی روسای ادارات و مدیران روابط عمومی آموزش و پرورش که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از دانش آموزان حادثه داراب گفت: صبح امروز جلسه‌ای با نمایندگان مجلس در این خصوص داشتیم.

وی افزود: گستردگی جامعه ذینفعان آموزش و پرورش مشابهی در دیگر دستگاه‌ها ندارد و توقعات از آموزش و پرورش بسیار بالاست و کوچکترین تصمیم گیری در این وزارتخانه ولو کوچک باشد تاثیراتی در جامعه به جای می گذارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همین روابط عمومی‌ها به علت جامعه مخاطب گسترده آموزش و پرورش است عنوان کرد: کوچکترین تصمیم در آموزش و پرورش،میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و در تایید یا نقد آن اظهار نظر می شود.

بطحایی ادامه داد: یکی از نقاط، ضعف کم توجهی به روابط عمومی ها بوده است. در دنیایی زندگی می کنیم که رسانه ها در مناسبات اجتماعی نقش بازی می‌کنند و در کمترین زمان ممکن حجم وسیع از اخبار از گوشه‌ای به گوشه دیگر دنیا می رود.

وی با تاکید بر اینکه به روابط عمومی چالاک و ورزیده نیازمندیم و روش های سنتی دیگر جوابگو نیستند گفت: از اوایل مهر ماه بستری برای آموزش ایجاد خواهد شد تا روابط عمومی ها به‌روز شوند. موفقیت سازمان ها در گروی وجود روابط عمومی چالاک و توانمند است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امروز صحبت از سواد رسانه‌ای به میان آمده است و اگر کسی سواد رسانه ای نداشته باشد یک فرد منزوی خواهد بود. امروز در آموزش و پرورش به دنبال ایجاد معرفت رسانه‌ای هستیم که فراتر از سواد رسانه‌ای است.

بطحایی با بیان اینکه فرزندان ما استفاده از شبکه‌های مجازی و وسایل ارتباطی را به خوبی می دانند عنوان کرد: فرزندان ما نمی توانند خودشان را در برابر هجمه‌های فضای مجازی محافظت کنند. باید به سواد رسانه‌ای مجهز باشیم تا فرزندانمان در برابر این هجوم بنیان فکن که فرهنگ جامعه را هدف گرفته از خود صیانت کنند.

وی افزود: به فرزندان خود یاد نداده‌ایم چگونه خود را در برابر خطر محافظت کنند. در همین حادثه داراب، دختران اگر کمربند ایمنی بسته بودند اتفاقی در این ابعاد نمی‌افتاد، زیرا اتوبوس فقط واژگون شده بود. تقصیر آموزش و پرورش است، ما ریاضی و فیزیک را خوب یاد داده‌ایم اما محافظت و ایمنی را به آنها نیاموخته‌ایم.

 

دیدگاه تان را بنویسید