انتقاد حافظی از نفوذ شهرداری تهران در سازمان صداوسیما

رحمت الله حافظی عضو شورای چهارم شهر تهران گفت: خیلی از اخبار و اتفاقات تحریف شده و به مردم منتقل می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رحمت الله حافظی، عضو فعال شورای چهارم شهر تهران، درباره اینکه صدا و سیما زیر نفوذ شهرداری تهران است؟ گفت: مصداقی از صدا و سیما اعلام می کنم؛ چون این موارد به عنوان تاریخ شفاهی ثبت خواهد شد. زمانی که من از وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی خارج شدم به واسطه تجربه 30 ساله ای که در نظام سلامت داشتم وقتی برنامه های تخصصی مثل نبض را که جمعه ها پخش میشد و همین طور اگر در شبکه خبر بحث های تخصصی و فنی درباره نظام سلامت و همین طور گفتگو ویژه خبری مرتبط با نظام سلامت و بیمه ها بود؛ پخش می شد نگاه می کردم. علی رغم اینکه جایگاهی نداشتم ولی این ظرفیت را داشتم که روی خط و روی آنتن زنده زنگ میزدم و نقدم را اعلام می کردم و می گفتم من به این صحبت هایی که کارشناسان برنامه بیان می کنند نقد دارم و روی آنتن صحبت می کردم و می گفتم کدام حرف درست است وکدام غلط. نظرم را بیان می کردم این ظرفیت را داشتم که این کار را بکنم.

او ادامه داد: وقتی موضوع واگذاری املاک نجومی مطرح شد؛ متوجه شدم که قرار بر این است که آقای امانی معاون اول شهردار در گفتگوی ویژه خبری شرکت کند. زمان پخش برنامه ساعت 10 شب بود. من 5 ساعت قبل یعنی ساعت 5 عصر متوجه شدم که قرار است این گفتگو به تنهایی روی آنتن برود. در صورتیکه گفت و گو دونفره است. به قائم مقام صدا و سیما زنگ زدم و مسئله را توضیح دادم و گفتم که تنهایی روی آنتن رفتن که گفتگو نیست و درخواست می کنم که فرصتی هم برای بیان نظرات مخالفین ایجاد کنیم. ایشان هم اعلام کردند که بعید می دانم چنین چیزی باشد؛ اما به من قول دادند که موضوع را بررسی می کنند که اگر صحت داشت هماهنگ می کنم حتی اگر شده تلفنی هم روی خط رفت. تا این لحظه اگر به شما خبر دادند، به من هم خبر دادند. 

حافظی گفت: یعنی نفوذ شهرداری روی صدا و سیما دراین حد است که قائم مقام صدا و سیما نمی تواند هماهنگ کند عضو شورای شهر و نماینده مردم روی آنتن برود و حرف بزند در صورتی که در گذشته خیلی راحت و بدون هماهنگی با مدیران اجرایی صدا و سیما این کار انجام می گرفت. نفوذ در این حد است و متاسفانه خیلی از اخبار و اتفاقات تحریف شده و به مردم منتقل می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید