تالاب میقان به استانداری اراک واگذار نشده است

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی با تکذیب واگذاری تالاب میقان اراک به استانداری مرکزی، گفت: این موضوع اصلا صحت ندارد و چنین چیزی ممکن نیست، در تمامی کشور حفاظت از تالاب‌ها به عهده سازمان حفاظت از محیط زیست است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سعید محمودی در نشستی خبری که در پی انتشار خبر واگذاری تالاب میقان اراک به استانداری برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت از تالاب‌ها در تمام کشور به عهده سازمان حفاظت از محیط زیست است و ممکن نیست حفاظت از این مناطق به ارگان دیگری واگذار شود.

وی عنوان کرد: موضوع گردشگری در تالاب میقان اراک به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتبط است، اما باز هم نظارت بر این موضوع در راستای حفاظت از تالاب به عهده اداره کل محیط زیست استان مرکزی است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: اینکه خبری مبنی بر واگذاری تالاب میقان اراک به استانداری منتشر شده است در حقیقت ماهیت یک سازمان را زیر سوال قرار می‌دهد. در انتشار اخبار باید خبرنگاران دقت لازم را به کار ببرند.

محمودی عنوان کرد: خبرنگاران باید با تکمیل اطلاعات، اخبار یک سازمان را به صورت تخصصی پیگیری کنند و خبرنگار تخصصی یک سازمان نسبت به انتشار اخبار اقدام کند که منجر به انتشار اخباری غیرواقعی و غیر ممکن نشود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش در خصوص وضعیت تالاب میقان اراک گفت: حدود 50 تا 60 درصد تالاب میقان اراک آبگیری و از این منطقه حفاظت می‌شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: البته در تالاب میقان اراک باید آب در سطح وسیع‌تری پراکنده شود که شامل بخش‌های کویری میقان نیز می‌شود.

محمودی بیان کرد: یکی از اهدافی که در این اداره کل پیگیری می‌شود مبارزه با کانون‌های تولید ریزگرد است و رساندن آب به بخش‌های کویری و گسترش پوشش گیاهی به این طریق کانون‌های تولید ریزگرد در این محدوده را تضعیف می‌کند و به نحو مطلوب‌تری می‌توان این کانون‌ها را کنترل کرد.

وی در بخشی دیگری از سخنانش در خصوص موضوع ایرالکو و عمل به تعهدات توسط این شرکت، عنوان کرد: ایرالکو طبق مصوبه باید نیم خط پنج را از مدار خارج کند، اما تاکنون به این مصوبه عمل نکرده است. تاکنون تنها 20 دیگ از مجموع 70 دیگی که باید از مدار خارج شود، خارج شده است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: قانون تضمین کننده سلامت مردم است و همه باید به قانون عمل کنیم. شرکت ایرالکو نیز باید طبق قانون به مصوبه‌ها عمل کند و قاطعانه این موضوع پیگیری می‌شود.

وی در خصوص مبارزه با شکارچیان غیر مجاز نیز عنوان کرد: برنامه منسجمی برای این موضوع در مدت هفت ماه اخیر اجرا شده و با جدیت با شکارچیان غیر مجاز برخورد می‌شود.

محمودی بیان کرد: در مدت هفت ماه اخیر حدود 70 قبضه اسلحه کشف شده است و پروانه شکار چهارپایان نیز صادر نمی‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید