دستگیری 113 سارق در تهران

رییس پلیس پایتخت از دستگیری 113 سارق و انهدام 28 باند سرقت طی 48 ساعت گذشته در پایتخت خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سردار حسین ساجدی‌نیا در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد در جمع خبرنگاران،‌ گفت: طی 48 ساعت گذشته با همکاری یگان‌های مختلف پلیس، طرح برخورد با سارقان در راستای اجرای طرح امنیت محله‌محور به مرحله اجرا در آمده و طی آن 113 سارق دستگیر و 28 باند سرقت نیز منهدم شدند.

وی با بیان اینکه 30 درصد از دستگیرشدگان در خارج از تهران نیز دست به سرقت زده بودند، خاطرنشان کرد: در میان دستگیرشدگان سارق منزل، سارق خودرو و سارقان به عنف نیز وجود دارد.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه 60 درصد از سارقان دستگیر شده سابقه‌دار هستند، درباره ارزش ریالی اقلام مکشوفه نیز گفت: ارزش ریالی این اقلام هنوز بررسی نشده و تخمین زده خواهد شد.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه در میان باندهای منهدم شده، 11 باند سرقت از منزل و مغازه نیز وجود داشت،‌ گفت: پلیس تعداد دیگری از این سارقان و باندها را شناسایی کرده که طی روزهای آتی حتما با آنها برخورد خواهد شد.

کاهش سرقت و جرایم جنایی در پایتخت

 

وی از کاهش چهار درصدی سرقت در تهران از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: همچنین در جرایمی چون قتل و تجاوز و سرقت مسلحانه نیز کاهش داشته‌ایم.

 

ساجدی‌نیا در پاسخ به سوالی درباره بازدارندگی مجازات‌ سارقان اظهار کرد: در این زمینه مسئولان قضایی باید تصمیم بگیرند اما به نظر ما باید مجازات‌ها به گونه‌ای باشد تا دیگر این افراد به سمت چنین جرایمی نروند.

رییس پلیس پایتخت درباره آخرین وضعیت نوزاد هشت ماهه ربوده شده در پایتخت نیز اظهار کرد: تا شب گذشته اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم و تلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری عامل ربایش این نوزاد نیز ادامه دارد.

در میان اقلام مکشوفه از سارقان تعداد قابل توجهی لپ‌تاپ، فرش‌های نفیس و دست‌بافت، مجسمه‌های مسی و نقره‌ای، سرویس‌های طلا و جواهر نیز کشف شده، همچنین از متهمان تعدادی قمه، افشانه، شوکر و ... کشف و ضبط شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید