اعتبارات بخش جوانان 66 برابر شده است

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: احیای سازمان ملی جوانان در دولت تصویب شده و این لایحه به مجلس تقدیم شده است که امیدواریم تا قبل از تشکیل کابینه دولت دوازدهم، تفکیک سازمان ملی جوانان انجام شود و اگر این تفکیک به تصویب مجلس برسد، دولت دوازدهم با جدیت بیشتری به مسایل و مشکلات جوانان رسیدگی خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز 31 تیرماه در جلسه سمن ها و هیاتهای ورزشی استان کرمان افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید تلاش برای ساماندهی بخش جوانان کشور صورت گرفته است که خوشبختانه دستاوردهای خوبی حاصل شده اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان کرمان 51 سمن مربوط به جوانان وجود دارد، ادامه داد: این در حالی است که هیچ سمنی در حوزه ورزش و جوانان در سال 1392 در استان کرمان وجود نداشته است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این مطلب که بخش جوانان تحت شعاع ورزش قرار نگرفته است، اظهار کرد: در سال 92 اعتباری که به جوانان داده شد حدود 6 میلیارد تومان بوده است اما در سال جاری 400 میلیارد تومان اعتبار به بخش جوانان اختصاص یافته است، به طوریکه اعتبارات در بخش ورزشی از سال 92 تا سال جاری حدود 6 برابر شده اما اعتبارات اختصاصی به حوزه جوانان 66 برابر شده است.

وی افزود: در سال گذشته 9800 میلیارد تومان مجموع اعتبار اختصاصی به وام ازدواج بوده است که نسبت به سال 92 حدود 4 برابر شده است. همچنین هیچ خانه جوان در سال 92 در کشور وجود نداشت، اما در سال گذشته 45 خانه جوان در سطح کشور راه اندازی کردیم.

سلطانی فر مشاوره بعد از ازدواج را یکی از مهمترین نیازهای جوانان دانست و بیان کرد: اکنون 220 مرکز مشاوره در سطح کشور با همکاری بخش های خصوصی و نیمه دولتی راه اندازی شده است.

وی اعلام کرد: احیای سازمان ملی جوانان در دولت تصویب شده و این لایحه به مجلس تقدیم شده است که امیدواریم تا قبل از تشکیل کابینه دولت دوازدهم، انتزاع سازمان ملی جوانان انجام شود و اگر این تفکیک به تصویب مجلس برسد، دولت دوازدهم با جدیت بیشتری به مسایل و مشکلات جوانان رسیدگی خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان حضور جوانان سمن ها را زمینه ساز ورود به کارهای اجرایی کشور دانست و بیان کرد: ورزش کشور به فضا، فکر و آدم های جدید نیاز دارد، بنابراین وزارت ورزش به سمت استفاده از نیروهای جوان زیر 40 سال برای اداره ورزش در برخی از استان ها در چندماه  اخیر رفته است که از این اقدام راضی هستیم.

وی به جوان سازی مدیران ورزشی و از کاهش سنی 7 تا 10 سال بین مدیران ورزشی خبر داد و مطرح کرد: از مدیران جوان برای اداره ورزش استفاده خواهیم کرد.

سلطانی فر افزود: چند حکم خوب در قانون برنامه ششم توسعه گنجانده‌ایم که فصل جدید در ورزش ایجاد خواهند کرد، به طور مثال اختصاص اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده یکی از این احکام می باشد.

وی خاطر نشان کرد: اعتبار هیات‌های ورزشی را بین 3 تا 5 برابر افزایش خواهیم داد تا بدین وسیله و از طریق استعدادیابی به توسعه ورزش کشور کمک شود.

وزیر ورزش و جوانان از عزم دولت برای اتمام پروژه های ناتمام ورزشی خبر داد و بیان کرد: به صورت ضربتی در هر شهرستان چمن مصنوعی فوتبال احداث خواهیم کرد، که استان کرمان جزء آنها می باشد.

وی طرح مکان یابی و معرفی ظرفیت های ورزشی استان کرمان(سامانه رایادانا) را طرحی منحصر به فرد دانست و تصریح کرد: با توجه به همدلی و همکاری که در استان کرمان مشاهد می کنم، در آینده خبرهای خوبی در بخش ورزش استان کرمان خواهیم شنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید