انتقاد عباس جدیدی از ساخت بنایی در منطقه 20 تهران

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران از ساخت بنایی 4 طبقه در ملکی متعلق به شهرداری منطقه 20 خبر داد و افزود: در این خصوص نامه‌ای به معاونت برنامه‌ریزی شهر تهران ارسال کردیم اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، عباس جدیدی در سیصدوشصت‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: ملکی واقع در منطقه 16 شهرداری تهران، بازار بلورفروشان متعلق به شهرداری تهران است که متاسفانه اقدام به تغییر کاربری بدون مجوز نموده است. طبقه فوقانی این ملک به تجاری تبدیل شده و بدون رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان، اقدام به تغییر کاربری کرده است.

وی افزود: در بهمن‌ماه سال گذشته در نامه‌ای به معاونت برنامه‌ریزی شهر تهران این موضوع اعلام شد اما متأسفانه تاکنون برای رفع این تخلف اقدامی صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران گفت: این در حالی است که در مورد پاساژ علاءالدین این همه بگیر و ببند انجام شد و یک تذکر آقای قناعتی با واکنش همه اعضای شورا مواجه شد و در نهایت متوجه نشدیم حکم این پاساژ چه شد. در چنین شرایطی شهرداری تهران اقدامی را مانند آنچه که در پاساژ علاءالدین انجام شده است تکرار می‌کند.

جدیدی تاکید کرد: شایسته شهرداری تهران نیست که بنایی را بدون در نظر گرفتن ضوابط مقاوم‌سازی و... تغییر کاربری دهد و همانند پاساژ علاءالدین را به وجود بیاورد. در این خصوص تذکر دادیم اما کسی توجهی نکرد.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ملکی در شهرری (منطقه 20 شهرداری تهران) اشاره کرد و افزود: این ملک در خیابان آستانه روبروی خیابان شهید برادران واقع شده که متعلق به شهرداری منطقه 20 است و در حال حاضر به اعضای حقیقی واگذار شده است و متاسفانه بدون پروانه اقدام به احداث حسینیه کرده‌اند. این موضوع در ابتدای تیرماه سال جاری به معاونت برنامه‌ریزی طی نامه‌ای اعلام شد اما متاسفانه پاسخ مناسبی داده نشده است. صرفنظر از چگونگی واگذاری این ملک ساخت بدون پروانه بنا در این ملک و تنها با یک برگه شورای معماری تخلف است و نباید چهار طبقه در این ملک بدون پروانه ساخته می‌شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید